۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۵۵۳
عضو ارشد حزب الله:

پیروزی در جنگ 33 روزه به برکت نهضت عاشورا بدست آمد

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران و جنگ 33 روزه به برکت الگوگیری از نهضت عاشورا به پیروزی رسیدند.
حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم شعر حسینی سرایی که از سوی دانشکده منبر حسینی سید الشهدا(ع) در مجتمع امام مجتبی(ع) منطقه حدث برگزار شد، گفت: پیروزی در جنگ 33 محقق نمی شد اگر عزم واراده نیروهای مقاومت از نهضت کربلا الهام نمی گرفت. این نهضت همچنان همه نسل های تاریخ را از لحاظ فکری و سیاسی و جهادی درس می دهد.

وی افزود: همه رخدادهای کنونی و جنگ گروه های تکفیری در عراق و سوریه و سایر منطقه بر اساس برنامه ریزی دشمن صهیونیستی صورت می گیرد که هدف از آن نیز از هم گسیختگی وحدت مسلمانان و شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعه و سنی است.

به گزارش العهد، این روحانی لبنانی تأکید کرد که یکی دیگر از اهداف تکفیری ها دور ساختن مقاومت فلسطین و لبنان از جنگ با رژیم صهیونیستی بوده و می توان گفت که جنگ کنونی تفاوتی با جنگ 33 روزه ندارد و فقط شیوه های آن تغییر یافته است.

حجت الاسلام السید درباره سروده های حسینی نیز خاطر نشان ساخت: قصیده های در مجالس حسینی نباید از اولویت های بزرگ جهان اسلام به دور باشد؛ اولویت هایی که از سوی امام خمینی(ره) ولی فقه امت اسلامی همواره بر آنها تأکید شده است، یعنی مبارزه با استکبار جهانی متبلور شده در رژیم صهیونیستی و آمریکا و ایستادگی در برابر فتنه میان مسلمانان به شمار می آید که از اولویت های انقلاب اسلامی است.

رییس شورای سیاسی حزب الله ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نیز به فضل الگوگیری مردم از نهضت عاشورا به پیروزی دست یافت. انقلاب اسلامی و همه پیروزی ها بر دشمن صهیونیستی و تکفیری به برکت نهضت کربلا بدست آمده اند./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

 

ارسال نظرات