۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۴۴۹۶۰
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

منافع ملی در قراردادهای نفتی لحاظ شود

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان با بیان اینکه خام فروشی بزرگترین ضرر را به ملت وارد می کند، گفت: نفت که به نوعی تنها سرمایه کشور است و نباید به طور ظالمانه و خسارت بار از چنگ کشور ما خارج شود.
حجت الاسلام زمزم زاده

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرموده اند که قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شوند که کاملا منافع ملی مردم ایران در آن حفظ شود.
وی ادامه داد: امروزه کارشناسان مواردی را مطرح می کنند که در این قراردادها مطالبات مقام معظم رهبری به طور کامل اجرا نشده است، از این رو مقام معظم رهبری تذکر داده اند که در این قراردادها باید اصلاحات صورت گیرد.
حجت الاسلام زمزم زاده اظهار داشت: نفت که به نوعی تنها سرمایه کشور ما است نباید به طور ظالمانه و خسارت بار از چنگ ما خارج شود و همچنین خام فروشی نیز بزرگ ترین ضرر را به ملت و نسل آینده وارد می کند، از این رو مسوؤلان باید در این امر دقت فراوان داشته باشند.
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بیان داشت: بر اساس آمار بدست آمده که 10 درصد از پول فروش نفت به کشور باز می گردد در واقع نظام ما اصل سرمایه خود را در مقابل بهای اندکی ناچیز از دست می‌دهد و این بزرگترین خسارت را به نظام و مملکت وارد می کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این روند قراردادها ادامه پیدا کند به این معناست که دولت به فکر منافع خود است و به فکر چشم اندازهای بلند این نظام و مملکت نخواهد بود و این یک نوع خیانت است.
حجت الاسلام زمزم زاده یادآور شد: دولت باید قراردادهای نفتی و نوع فروش نفت را طوری تنظیم کند که برای تمامی نسلها پاسخگو باشد.
وی در پایان گفت: مجلس باید در تمام قراردادها در هر سطح نظارت داشته باشد و آن را در اولویت کار خود قرار دهد و اگر در آنها خلافی وجود دارد به آنها رسیدگی کند./302/866/ب1

ارسال نظرات