۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۹۸۰
مترجم زاده مطرح کرد؛

هدفمندی لازمه کاربردی‌تر شدن دوسالانه عکس حوزه

داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه درباره ساماندهی تصاویر جمع آوری شده از دوسالانه های عکس حوزه گفت: اگر دوره‌های بعدی با هدفمندی و موضوع بهتری انجام شود، کاربردی تر خواهد شد.
محمد خداداد مترجم زاده،
داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه

محمد خداداد مترجم زاده، از داوران چهارمین دوسالانه عکس حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: هنر در انتقال مفاهیم دینی نقشی تأثیرگذار دارد و اگر هنر را به عنوان یک رسانه و یک بیانگر در نظر بگیریم، هر مسأله ای را می تواند منتقل کند.

این داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه اظهار داشت: در ذات مفاهیم دینی یک حالت انتزاعی وجود دارد که فرم و صورت ظاهری نیز به خود می گیرد و بسیاری از اینها را می تواند خواستگاه یک ایدئولوژی و اعتقاد را به منسه ظهور برساند و شمایلی بیرونی به خود بگیرد.

وی درباره بی بردن مسؤولان حوزه به توانایی طلاب هنرمند اشاره و تصریح کرد: اهالی حوزه علمیه باید به توانایی ها و قدرتی که رسانه و به خصوص عکاسی دارد، پی ببرند و بدانند که چه توانایی هایی دارد و چه مقدار می تواند از ماحصل این کار استفاده کرد.

مترجم زاده با اشاره به لزوم دسته بندی تصاویر دوسالانه عکس گفت: این چهارمین جشنواره ای است که برگزار می شود و ماحصل آن به شکل عکس ها و مستنداتی در سال جاری تولید شده است و باید حفظ و دسته بندی شود و در اختیار قرار بگیرد و اینها در آینده به راحتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و حتما باید این کار انجام شود.

داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه درباره ساماندهی تصاویر جمع آوری شده از دوسالانه های عکس حوزه خاطرنشان کرد: این حداقل کاری است که بعد از این جشنواره باید در رابطه با عکس ها صورت بگیرد تا این جشنواره به عنوان نمودهایی که از یک حرکت و فرآیند به دیوار آویخته شده است، برای آیندگان بماند؛ اگر دوره های بعدی با هدفمندی و موضوع بهتری انجام شود، کاربردی تر خواهد شد./822/ت302/ی

ارسال نظرات