۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۴۹۹۱
معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان:

فراهم سازی بسترهای لازم و رفع موانع هجرت طلاب مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان فراهم سازی بستر لازم و رفع موانع هجرت طلاب از قم را از اهم مواردی خواند که مراجع معظم تقلید، مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه و سایر متولیان تبلیغ در حوزه باید به آن اهتمام ورزند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حسن موسایی معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: روحانیان نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب داشته و دارند، بنابراین رسیدگی به امور روحانیان در حوزه های مختلف در راستای تقویت و توسعه هرچه بیشتر حوزه های علمیه وظیفه خدمتگزاران نظام است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ دینی و ترویج نماز و قرآن در جامعه باید در اولویت برنامه های طلاب و روحانیان قرار گیرد افزود:​ باید نسبت به تربیت تک بعدی طلاب حساس بود و ابعاد علمی و اجتماعی و سیاسی طلاب با یکدیگر رشد کند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزشهای دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند. 

حجت الاسلام موسایی با بیان اینکه در مساله تهذیب، مدیران باید نقش تحولی داشته باشند، ابراز کرد: مدیران حوزه های علمیه باید در این زمینه گام های بلند و وسیعی بردارند.

وی با بیان اینکه تربیت جامع و متوازن طلاب برعهده مدیران مدارس علمیه است تصریح کرد: تنها نظارت در حوزه های علمیه کافی نیست بلکه باید در راستای تربیت طلاب اهتمام ویژه شود.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به لزوم رفع مشکلات طلاب عنوان کرد: توجه به معیشت طلاب یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد، مدیر مدارس علمیه باید پناهگاه معیشت طلاب باشند و معیشت را همراه با عزت نفس و قناعت جمع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با مراجع تقلید و علما یکی از مهمترین نیازهای حوزه‌های علمیه است گفت: فروتنی در برابر مردم و رفع نیازهای جامعه همواره مورد توجه طلاب باشد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام موسایی اضافه کرد: انقلابی بودن یعنی نیاز انسانی و علمی انقلاب را تأمین کنیم که حوزه علمیه در این راستا مسؤولیت ویژه‌ای را برعهده دارد، مدیران مدارس علمیه صاحبان تفکر و سبک هستند و بر مهم‌ترین نیاز طلاب احاطه کامل دارند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به پیامدهای خالی ماندن شهرستانها از روحانیت، کاهش ارتباطات مردمی و کم شدن نفوذ حوزه های علمیه را از اهم این پیامدها برشمرد و با اشاره به دلایل عدم هجرت طلاب از قم به شهرستانها، گفت: تمرکز امکانات مادی و معنوی در قم مهمترین عامل است و باید امکانات رفاهی برای طلاب در شهرستانها افزایش یابد.

وی همچنین حضور روحانیان در روستاها را برکاتی برای مناطق محروم دانست و اضافه کرد: وجود یک عالم و روحانی به عنوان کارشناس دین در روستا به عنوان یک ضرورت مهم در هر منطقه ای باید مطالبه شود.

حجت الاسلام موسایی فراهم سازی بستر لازم و رفع موانع هجرت طلاب از قم را از اهم مواردی خواند که مراجع معظم تقلید، مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه و سایر متولیان تبلیغ در حوزه باید به آن اهتمام ورزند.

معاون تبلیغ و امور بین الملل حوزه های علمیه هرمزگان با بیان اینکه با حضور روحانیان در مناطق شهری و روستایی فعالیتهای فرهنگی در مساجد رونق می‌ گیرد، افزود: روحانیان مستقر زمینه‌ساز جذب جوانان به مسائل دینی بوده و امروز جوانان سرمایه‌ های بی‎بدیل کشور هستند که باید در مسائل دینی و اسلامی تقویت شوند.

وی با اشاره به ماموریتها و وظایف طلاب و روحانیان در جامعه امروزی افزود: در شرایط کنونی که دشمن با استفاده از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، اعتقادات جوانان را هدف قرار داده، ماموریتها و رسالت روحانیان بسیار خطیرتر شده است./302/851/ب1

ارسال نظرات