۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۰۰۸
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

شكل جديد انعقاد قراردادهاي نفتي نياز به تصويب مجلس دارد

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: شيوه و الگوي جديد قراردادهاي نفتي و ضوابط کلي اين قراردادها بايد براي تصويب به مجلس ارسال شود.
سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران وبيدگل

سيد جواد ساداتي نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به قراردادهاي جديد نفتي و الگوي اين قراردادها اظهار داشت: براساس اصل 77 قانون اساسي و تفسير شوراي نگهبان به شماره 2009 مورخ 16 آبان ماه سال 63 ضوابط کلي اين قراردادها که بين وزارت نفت با شرکتهای خارجي است بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.

وي افزود: الگوي جديد قراردادهاي نفتي افزون بر ايراد كارشناسان نفتي و حقوقدانان و جمعي از نمايندگان نهادهاي امنيتي و نظارتي بر آن، 15 ايراد نيز از سوي خود دولت بر آن وارد شده است.

ساداتي نژاد، با اشاره به اشکالات مطرح شده بر شيوه جديد قراردادهاي نفتي گفت: از شرح وظايف مجلس شوراي اسلامي است که درباره اين موضوع ملي که 50 سال آينده کشور را تحت تأثير خودش قرار مي‌دهد نظر تقنيني خود را بدهد.

به گفته وي، شيوه و الگوي جديد قراردهاي نفتي و ضوابط كلي اين قراردادها بايد براي تصويب به مجلس ارسال شود.

نماينده مردم شهرستان کاشان و آران و بيدگل، خاطرنشان کرد: بايد منافذ احتمالي فساد نفتي را در قالب الگوي جديد قراردادها ببنديم و اين از وظایف و حقوق اوليه قوه مقننه و نمايندگان مردم است./302/1307/ب1

ارسال نظرات