۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۰۸۴
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

سی و نهمین دوره مسابقات ملی قرآن برگزارمی‌‌شود

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان جشنواره بزرگ قرآن و عترت برگزار می‎شود، گفت: در سال‌های گذشته برخی رشته‌ها به صورت منفک برگزار می‌شد که نتیجه آن به حاشیه رانده شدن این رشته‌ها بود.
حجت الاسلام مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف از گیلان  حجت‌الاسلام  والمسلمین سید‌مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به این استان در نشست ستاد برگزاری سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  اظهار کرد: گیلان میزبانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ایران را که مهر و آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: ظرفیت‌های قرآنی گیلان و حضور اساتید و نخبگان و قاریان، جلسات و محافل قرآنی، موسسات آموزش قرآن کریم توانمند منجر شد که ستاد راهبردی برگزاری مسابقات قرآن کریم گیلان را یکی از توانمندترین استان‌ها برای میزبانی این دوره از مسابقات تشخیص دهد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات قرآن کریم در گیلان گفت: دبیرخانه ستاد معین مستقر در استانداری گیلان و دبیرخانه ستاد اجرایی مستقر در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در مدت کمی توانستند هماهنگی بسیار خوبی داشته باشند که در نوع خودش کم نظیر است.

حسینی درباره ویژگی‌های این دوره از مسابقات قران کریم نسبت به سال‌های گذشته، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های در حال انجام، امیدواریم یکی از موثرترین مسابقات قرآن  رادر تاریخ برگزاری این مسابقات برگزار شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته قرآن در سطح استان و محافل قرآنی با حضور حافظان و قاریان برجسته را از ویژگی‌های سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قران کریم برشمرد و گفت: نمایشگاهی در حاشیه برگزاری مسابقات در محل برگزاری برپا خواهد شد .

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: با مدل بسیار جذاب و متنوعی که برای استقبال، تکریم و بدرقه متسابقین در نظر گرفته شده امیدواریم یکی از زیباترین خاطرات قرآنی برای قهرمانان قرآن در این مسابقات رقم بخورد.

وی تمرکز محل برگزاری را از نقاط مثبت سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواند و اظهار داشت: مجموعه زیباکنار که محل برگزاری مسابقات است از نظر این که یکپارچگی محل استقرار، اسکان و برگزاری مسابقات برای متسابقین زحمات کمتری ایجاد کرده و فضای مناسبی است که استعداد و آمادگی این رویدار ملی و بزرگ قرآنی را دارد.

حسینی اضافه کرد: از نظر انعکاس رسانه‌ای هماهنگی خوبی با رسانه ملی صورت گرفته و امیدواریم مسابقات به بهترین وجه از رسانه ملی و شبکه استانی و  سایر رسانه های مکتوب ومجازی  انعکاس مطلوبی داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به برگزاری غیر همزمان مسابقات برادران و خواهران اشاره کرد و گفت: امسال پس از سال‌ها از تداخلی که در برگزاری مسابقات برادران و خواهران به جهت همزمانی بود جلوگیری کردیم و از 25 مهر به مدت یک هفته مسابقات برادران و از سوم آبان مسابقات خواهران برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این برگزاری غیرهمزمان سبب می‌شود تمرکز در برگزاری مسابقات افزایش پیدا کند و خدماتی که به هر یک از گروه‌های برادران و خواهران ارائه می‌شود بهتر باشد.

حسینی همچنین افزود: برخلاف سال‌های گذشته که برگزاری مسابقات خواهران تحت‌الشعاع برگزاری مسابقات برادران قرار می‌گرفت، امسال به صورت ویژه ای مسابقات خواهران برگزار می‌شود و انعکاس مطلوب هم خواهد داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان جشنواره بزرگ قرآن و عترت برگزار می‎شود، گفت: در سال‌های گذشته برخی رشته‌ها به صورت منفک برگزار می‌شد که نتیجه آن به حاشیه رانده شدن این رشته‌ها بود.

 وی خاطرنشان کرد: امسال با تلفیق رشته‌های حفظ، قرائت و معارف با مسابقات اذان، ابتهال، دعا خوانی و همسرایی و همخوانی همه رشته‌هایی که مسابقات سراسری قرآن کریم در باره آنها برگزار می‌شود به صورت یکپارچه میدان رقابت خواهد بود و از چندگانگی مشابه سال‌های گذشته در این دوره از مسابقات پرهیز شده است.

 حسینی در ادامه درباره هماهنگی‌های صورت گرفته در گیلان برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: ریاست ستاد معین مسابقات با استاندار گیلان است و حکم ایشان از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف که ریاست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور را بر عهده دارد ابلاغ شده است.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت های جامعه قرآنی گیلان، گفت : گیلان از توانمندترین استان‌ها برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن است

 وی اعلام کرد: تلفیق ستاد معین و اجرایی یک کار راهبردی بوده که در گیلان انجام شده و مسئولیت هر یک از کمیته‌های 12 گانه بر عهده یک از مدیران کل استان گذاشته شد و دبیری این کمیته بر عهده یکی از مدیران و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان خواهد بود.

 حجت الاسلام حسینی اعلام کرد: علاقه مندان هر روزه در ایام برگزاری می‌توانند محل برگزاری مسابقات حضور پیدا کنند و با برنامه ریزی انجام شده برای حضور شهروندان شهرستان‌های مختلف گیلان با همراهی مسئولان آن شهرستان تمهیداتی فراهم شده است./1325/د102/ی

ارسال نظرات