۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۶۱۵
نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی:

ترویج معارف و آموزه های قرآنی راهکاری مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

امینی با بیان اینکه آموزه های قرآنی و ترویج معارف آن در جامعه می تواند راهکاری مهم و مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد، گفت: مسابقات قرآنی در حقیقت فرصتی برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی و اهتمام به این امر مهم و اساسی است.
قرآن کریم

سید حمزه امینی، نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مسائل مربوط به قرآن همیشه مورد توجه خانواده‌های ایرانی بوده و هست، گفت: تربیت قرآنی کودکان و فرزندان یک مسأله مهم و اساسی است که باید از سوی خانواده ها جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر برگزاری مسابقات قرآن، افزود: برگزاری مسابقات قرآن در نهادهای مختلف از یک جهت سبب خرسندی است که کار فرهنگی آن هم در حیطه قرآن مورد توجه مردم ما و سازمان‌ها قرار دارد، اما توجه به برخی از نکات می‌تواند به افزایش کیفیت و تأثیرگذاری این مسابقات بیفزاید.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی اثرات شایسته و بجایی در جامعه می‌گذارد، گفت: با مراجعه به شبها و محافل قرآنی میزان رغبت کودکان، نوجوانان و جوانان به راه و سمت قرآنی مشاهده می‌شود و این نیز نشان‌دهنده علاقه ذاتی نسل جوان کشور به قرآن و معارف آن است.

وی بر حضور مسؤولان و اهمیت‌دهی آنها به مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه اینکه هر چقدر جامعه با قرآن انس بگیرد مشکلات و تهاجمات وارد شده رفع می‌شود؛ پس اگر علاقه و رغبت مسؤولان به این مسائل دیده شود عموم نیز علاقه‌مند خواهند شد.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و مسابقات قرآنی باید بین تمامی مسؤولان و نهادها ساماندهی شود تا نتایج مطلوبی به دست آید و از اساتید برجسته‌ای در این زمینه بهره بگیریم و این به گونه‌ای نباشد که برای دو یا سه روز دعوت کنند و بعد این برنامه تا چند ماه دیگر پیگیری نشود.

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی و ترویج معارف آن در جامعه می تواند راهکاری مهم و مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد، تصریح کرد: مسابقات قرآنی در حقیقت فرصتی برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی و اهتمام به این امر مهم و اساسی است.

امینی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآن باید بيش از پيش در جامعه ترویج و تبليغ شود، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ مسابقات قرآنی زمينه لازم برای دریافت مبانی اصيل اسلامی را فراهم می کند، خوشبختانه استقبال نسل جوان برای شرکت در این مسابقات نشان از این حقيقت دارد که جامعه تشنه معارف قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است تمامی فعاليتهای قرآنی بين دستگاه‌های متولی همسو باشد، افزود: با برنامه ریزی هدفمند، مدون و هم جهت می توان بهترین برآیند و اثرات را به ارمغان آورد؛ عطش یادگيری آموزه‌های اسلامی و کسب معارف دینی در بين جوانان موج میزند که باید با جهت دهی مناسب بسترهای لازم را فراهم کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات