۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۵۶۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

منطق نظام اسلامی ایران دوری از جنگ و گرایش به صلح است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: منطق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته نشان داده که ملت ایران هیچ‌گاه دوستدار جنگ نبوده و همواره آرزوی صلح و امنیت برای کشورهای اسلامی داشته اند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع آزادگان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه منطق و عقلانیت بنا نهاده شده است و افراطی‌گری جایی در مفاهیم دینی و انقلابی ندارد.
وی مذاکره براساس عقل و منطق را یک فن و مهارت تعیین کننده در دست انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسانها و جوامع بشری، هیچ‌گاه بی نیاز از مذاکره و تبادل نظر و گفت‌وگو برای احقاق حقوق خود و پیش گرفتن زندگی مسالمت آمیز انسانی نیستند و در عین حال می توانند از دستاوردها و حریم فرهنگی و ارزشهای خود نیز حراست و صیانت کنند. 
محمدپور تصریح کرد: یک مذاکره منطقی و مدبرانه اثرگذار شاید بتواند از یک جنگ تمام عیار جلوگیری کرده و منافع یک ملت و کشور را تأمین کند، در این صورت راه خردمندانه انتخاب روش مذاکره و گفت و گو است و جنگ و نزاع، آخرین گزینه بشری برای احقاق حق است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جنگ‌افزوری رژیم وابسته به غرب در منطقه گفت: منطق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته نشان داده که ملت ایران هیچ‌گاه دوستدار جنگ نبوده و همواره آرزوی صلح و امنیت برای کشورهای اسلامی داشته اند.
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگی دینی و شیعی به پیروزی رسیده است؛ گفت: فرهنگ ما متکی و عجین شده با تعالیم دینی است که روش حرکت و نفوذ خود در دل ملتها را برپایه منطق و استدلال قرار داده و ما به اسلام عزیز به عنوان دینی انسان ساز و نجات بخش افتخار می کنیم.
محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را یادآور مجاهدت غیورمردانی دانست که در جنگ و حراست از کیان کشور لحظه‌ای عقب‌نشینی نکردند و افزود: با اتکا به کمک خداوند متعال و تکیه بر منطق و استدلال محکم می توان پیروز میدان بود، به شرطی که عقلانیت و شرع در تمامی امور جاری باشد.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 و احقاق حق ملت ایران در مجامع بین‌المللی گفت: مردان سیاست در مذاکرات هسته ای با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی و با فراست، تدبیر و و امید توانستند خون هزاران شهید انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم را زنده نگه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که کمترین دستاورد مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های بین‌المللی؛ نمایش عقلانیت، منطق و تأکید بر حق مسلم ملت ایران در استفاده از انرژی هسته ای بوده است، افزود: در شرایطی که غرب به دنبال بهانه‌ای برای ناآرامی جدید در منطقه بود، تدبیر دستگاه دیپلماسی مانع تحقق اهداف شوم دشمنان نظام شد./202/935/ب1

ارسال نظرات