۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۰۹۵
با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی؛

بیست و نهمین یادواره سرداران شهید فریدونکنار برگزار می‌شود

بیست و نهمین یادواره سرداران و 350 شهید فریدونکنار هیجدهم شهریور ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، بیست و نهمین یادواره سرداران و 350 شهید فریدونکنار هیجدهم شهریور ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام اسدالله جعفری، مسؤول ستاد یادواره شهدای فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار با بیان این که حضور و شرکت آحاد جامعه در این مراسم و تجلیل از امنیت آفرینان کشور عزیزمان موجب تعظیم شعائر دینی خواهد شد، گفت: این مراسم روز پنج شنبه هجدهم شهریور از ساعت 20 در مصلی شهرستان فریدونکنار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که این مراسم را در هفته ایثار و شهادت برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: در این هفته همایش رزمندگان و فرمانده‌هان دفاع مقدس و تجمع رهروان حضرت زهرا با عنوان رهروان عترت برگزار خواهد شد و  مراسم اصلی یادواره در فریدونکنار بعد از نماز مغرب و اعشا برگزار می شود.

رییس ستاد یادواره شهدای فریدونکنار با اشاره به این‌که به دنبال کیفی‌سازی این برنامه هستیم، گفت: هدف از برگزاری این مراسم بصیرت‌افزایی، آشنایی جوانان با راه و رسم زندگی و گفتمان امام، شهدا و رهبری است.

حجت الاسلام جعفری با بیان این‌که باید در غنای محتوایی این برنامه‌ها تلاش کنیم، اظهار کرد: فریدونکنار در برگزاری یادواره شهدا، میزان مشارکت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و حضور در میادین مختلف انقلاب امروز پیشتاز است.

دادستان استان مازندران با اشاره به این‌که ما جز یکی از شهرهای ساحلی استان هستیم و می توانیم از این فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: باید از این مراسم برای تقویت ایمان و دین‌مداری مردم استفاده کنیم و موجب بصیرت افزایی آنها شویم.

حجت الاسلام جعفری گفت: در این مراسم می‌توانیم خطوط کلی نظام در حوزه داخلی و خارجی که از سوی رهبری تبیین شده را به لحاظ محتوایی انتقال دهیم.

دادستان استان مازمدران، مهم ترین پیام این یادواره شهدا را استکبار ستیزی دانست و اظهار داشت: با بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌توانیم فرهنگ استکبارستیزی را گسترش دهیم.

رییس ستاد یادواره شهدای فریدونکنار افزود: مؤثرترین عامل بازدارنده در برابر زیاده‌خواهی دشمن فرهنگ ایثار و شهادت است و مسؤولان باید برای رسیدن به اهداف کلان ایران اسلامی ضمن تعامل سازنده با دنیا در برنامه‌های اجرایی خود استکبار‌ستیزی گنجانده و گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

حجت الاسلام جعفری انقلاب اسلامی را برخاسته از اسلام ناب محمدی دانست و افزود: انقلاب اسلامی پرچم مبارزه با استکبار را بالا گرفت و طبق اصل قرآنی، اسلام ناب را مجاهدت در راه خدا حفظ خواهد کرد.

وی با بیان این که فرزندان غیور این آب و خاک با بهره مندی از فرهنگ تشیع و شهادت، هشت سال در برابر اتحاد دشمنان ایستادگی کردند تا امروز یاد شهدا به معنی تضمین کننده عزت و سرافرازی و سربلندی جامعه ما باشد، اظهار داشت: اسلام دین سازندگی است و حیات انسانی، فرهنگ شهادت را وارد خون جامعه اسلامی کرده تا در جامعه اسلامی چیزی به نام ذلت پذیری راه نداشته باشد.

رییس ستاد یادواره سرداران شهید شهرستان فریدونکنار با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب نیز فرهنگ شهادت را در جامعه ما زنده کرد و خود نیز جلودار این نهضت بود، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره بر ادامه راه و آرمان هاب شهدا تأکید ویژه داشتند.

حجت الاسلام جعفری تبعیت از ولایت  و رهبری و مهم ترین وصیت شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: همگان باید با تبعیت از فرامین ولی امرمسلمین جهان به این خواسته و وصیت مهم شهدا عمل کنند.

وی به تلاش دشمنان نظام اسلامی در تضعیف ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری گسترده ای را در این خصوص انجام داده اند که در مقابل، ما باید ترویج کننده این فرهنگ اصیل باشیم.

دادستان استان مازندران با بیان این که شهدا مایه عزت و افتخار نظام اسلامی هستند، گفت: اقتدار و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

استاد حوزه علمیه مازندران، نظر به وجه الله را یکی از امتیازهای بزرگ شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: نخستین امتیازی که به شهدا داده می شود این است که با ریخته شدن نخستین قطره خون شهید همه گناهانش بخشوده می شود و این امتیاز بسیاری بزرگی است که از سوی خداوند متعال به شهدا داده می شود./302/950/ب1

ارسال نظرات