۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۴۶۹۰۳
عضو ارشد حزب الله:

عربستان عامل همه بحران های لبنان است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله، بحران های موجود در لبنان را نتیجه توطئه چینی و همچنین وتوی سعودی علیه ریاست جمهوری میشل عون توصیف کرد.
قاووق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حجت الاسلام نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان منطقه عبا برگزار شد، گفت: امروزه با فداکاری ارتش و مقاومت به شکست تروریسم تکفیری پرداخته و موفق شدیم دستی که درصدد برافروختن فتنه در لبنان همانند فتنه عراق و یمن و سوریه بود را قطع کنیم.

وی با اشاره به اینکه لبنان با قدرت و اقتدار مقاومت از خطر تکفیری ها در امان ماند، افزود: بزرگترین افتخار و عزت برای لبنان اینست که رژیم صهیونیستی بیش از همه قدرت ها از مقاومت هراس دارد و داعش و جبهه النصره از نبرد با مقاومت فرار می کند چرا که همواره از آن شکست خورده است.

این روحانی لبنانی از شکست تکفیری ها در عراق و سوریه یاد کرد و اظهار داشت: تکفیری ها می خواستند نظام سوریه را از داریا سرنگون سازند اما آزادی این منطقه که یک دستاورد استراتژیک برای مقاومت و ارتش سوریه به شمار می آید، افق های جدیدی برای معادله و تحولات سیاسی و میدانی به سود محور مقاومت گشود.

حجت الاسلام قاووق درباره خشم عربستان از شکست پروژه تکفیری ها در سوریه تصریح کرد: عربستان با حمایت مادی و تسلیحاتی از تکفیری ها نسبت به سقوط دمشق شرط بسته بود ولی آزادی داریا نشان داد که سرنگونی دولت سوریه ناکام مانده و این کشور به نقش حمایت آمیز خود در منطقه ادامه خواهد داد.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله به بحران های موجود در لبنان و تلاش دشمنان برای تضعیف این کشور اشاره کرد و گفت: بحران دولت و ریاست جمهوری لبنان نیز از مخالفت عربستان با انتخاب میشل عون رییس حزب تغییر و اصلاح نشأت می گیرد. عربستان با وتو علیه میشل عون، لبنان را وارد تونل تاریکی کرده است و بر این اساس می توان گفت که آل سعود عامل همه بحران های کشور است./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات