۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۹۶۷
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

رهبر معظم انقلاب امروز پرچم دار ادبیات فارسی است

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به ادبیات فارسی گفت: امروز رهبر انقلاب به عنوان پرچم‌دار ادبیات فارسی به این موضوع مهم توجه دارند.
محمدی گلپایگانی محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح بنیاد بیدل دهلوی در محل کانون ادبیات ایران، گفت: بیدل دهلوی فردی بود که به ایران نیامده بود اما به دلیل آشنایی به زبان فارسی در شبه قاره هند به سمت شعر فارسی گرایش پیدا کرد.

وی با انتقاد شدید از سیاست‌های انگلستان، ادامه داد: انگلیس خیانتکار در هندوستان زبان فارسی را از بین برد و به طور کل این زبان را کنار زد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن مهم ارزیابی کردن ظرفیت زبان فارسی، بیان داشت: امیدواریم زبان شیرین فارسی جایگاه واقعی خود را پیدا کند. در ایران نیز رهبر انقلاب به موضوع زبان فارسی بسیار توجه دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار ادبیات فارسی است. امروز مقام معظم رهبری در هر حوزه‌ای اظهار نظر می‌کنند، نظرات ایشان آموزنده و پخته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان، گفت: امروز بهترین فرصت است تا بتوانیم فرهنگ و ادبیات فارسی را گسترش دهیم./856/پ202/ج 

ارسال نظرات