۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۹۷۸
حجت الاسلام ابوترابي:

وحدت اسلامي در حج متجلي است

نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وحدت اسلامي در حج متجلي است، گفت: دشمنان اسلام از نقش مهم فريضه الهي حج در تقويت وحدت اسلامي آگاه هستند، از این رو يكي از نقاط تمركز آنها، تضعيف اين كنگره عظيم است.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد، در گفت و گویی با اشاره به اهميت حج در اسلام گفت: حج تجلي توحيد است و هر كدام از مناسك آن فلسفه خاصي دارد كه حج را به عنوان يكي از عبادات مهم دين اسلام قرار داده است.


نايب رييس سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اهميت توجه به ابعاد سياسي و اجتماعي حج ابراز کرد: حج را نبايد تنها در ابعاد فردي خلاصه كرد؛ ساير ابعاد اين فريضه مهم نيز اگر به شايستگي عملياتي شود؛ دنياي اسلام را از بسياري از مشكلات نجات خواهد داد.

وی با بيان اينكه وحدت اسلامي در حج متجلي است، اظهار كرد: مسلمانان دنيا از كشورهاي مختلف با وجود اختلاف سليقه، اختلاف زبان، فرهنگ و حتي اختلاف مذهب در حج حضور مي يابند و دوستي و وحدت خود را به دنيا نشان مي دهند.

حجت الاسلام ابوترابي فرد اظهار كرد: اين وحدت مسأله ارزشمندي است كه اگر تقويت شود، ديگر دشمنان نمي توانند شكاف و تفرقه در جهان اسلام ايجاد كنند؛ حج فرصت بسيار خوبي براي تقويت وحدت اسلامي است.

وي با اشاره به اهميت بُعد معنوي اين فريضه الهي گفت: همه مناسك حج از ابتدا تا انتها معنويت افزا است و حاجي با حضور در سرزمين وحي بر معرفت و ايمانش افزوده مي شود.

نايب رييس سابق مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: از اين كنگره بزرگ بايد بهترين استفاده را داشت و امت اسلامي از ثمرات حج بهره مند شود؛ دشمنان اسلام نيز از نقش مهم اين فريضه الهي در تقويت وحدت اسلامي آگاه هستند از این رو يكي از نقاط تمركز آنها، تضعيف اين كنگره عظيم است./1330/د102/ب1

ارسال نظرات