۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۹۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

حماسه اربعین حسینی عظمت و مجد اسلام را در جهان به نمایش می گذارد

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد ساماندهی اربعین حسینی گفت: حماسه باشکوه اربعین حسینی مجد و عظمت اسلام را در جهان به معرض نمایش می گذارد.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نخستین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد ساماندهی اربعین حسینی صبح امروز با حضور مسؤولان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه با بیان آیات و روایاتی درباره فضیلت زیارت اربعین حسینی، ابراز داشت: یکی از راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره سیدالشهدا(ع) زیارت حرم مطهر آن حضرت است، از این رو اربعین حسینی حماسه ای در جهت ترویج مکتب و سیره ائمه اطهار(ع) است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: امام حسین(ع) فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه فرهنگ حسینی برای تمام بشریت با هر دین و مذهب و قومیتی است، از این رو باید این را به نحو صحیح به دنیا انعکاس دهیم.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمانشاه مطرح کرد: عشق مسلمانان و غیر مسلمانان به امام حسین(ع) همگی را یکپارچه با پای پیاده به سمت ضریح باصفای ایشان می کشاند و این بخشی از ویژگی های الهی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

این مسؤول در ادامه افزود: خوشبختانه پیاده روی اربعین حسینی هر ساله نسبت به سالهای گذشته پرشکوه و با عظمت تر برگزار می شود، حماسه اربعین حسینی عظمت و مجد اسلام را در جهان به معرض نمایش می گذارد.

حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه برگزاری عزاداری های سنتی در اربعین حسینی باید پررنگ تر شوند، ابراز داشت: برگزاری عزاداری های سنتی نشان دهنده فرهنگ و ویژگی های اجتماعی هر قوم و مذهب است که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته برگزاری مراسم اربعین حسینی باید با تمام توان و دقت نظر بالا در جهت رفع آسیب ها و تقویت محاسن این حماسه پرشور تلاش کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تشریح نحوه فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی، گفت: برنامه های این ستاد از طریق صدا و سیما و رسانه های گروهی، تراکت، اعلامیه، بروشور و بنر، مبلغان و مبلغات و فضای مجازی صورت می گیرد.

مسؤول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: مبلغان و مبلغات نسبت به تحکیم وحدت اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند و با استقرار در موکب ها به برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی، آموزش و موارد دیگر بپردازند./857/202/ب2

ارسال نظرات