۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۴۶۹۹۸
معاون قوه قضاییه:

تثبیت مالکیت موقوفات تأثیر مهمی در امنیت اقتصادی و پیشگیری از دعاوی دارد

تویسرکانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بند 67 سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه نسبت به تثبیت مالکیتها، گفت: تثبیت مالکیت موقوفات تأثیر بسیار مهمی در نظم حقوقی و امنیت اقتصادی و پیشگیری از دعاوی دارد.
تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، احمد تویسرکانی، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در نخستین همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی در مجتمع میلاد مشهد، گفت: تثبیت مالکیت موقوفات تأثیر بسیار مهمی در نظم حقوقی و امنیت اقتصادی و پیشگیری از دعاوی دارد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بند 67 سیاستهای ابلاغی برنامه ششم توسعه نسبت به تثبیت مالکیتها افزود: سازمان ثبت در این راستا، مطابق ماده 9 قانون کاداست(قانون مستندات و نقشه)، دستگاه های دولتی را مکلف کرده است ظرف دو سال از اجرایی شدن این قانون، مالکیتهای دولت را به سازمان اسناد ارائه کنند تا سندشان صادر شود.

تویسرکانی با اشاره به اینکه سازمان ثبت فراتر از تکلیف قانونی خود مبنی بر ایجاد زمینه برای مراجعه دستگاه ها جهت صدور اسناد مالکیت عمل کرده است، ادامه داد: در برنامه عملیاتی سالانه به همه ادارات خود ابلاغ کرده ام که زودتر از 5 سال قانونی، باید سند دار کردن همه عرصه های دولتی انجام شود.

وی در پایان به حذف دفتر اسناد دست نویس در دفاتر ثبت اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: با افتتاح دفتر الکترونیک ثبت اسناد، از امروز در هیچ دفترخانه ای سندی یادداشت نمی شود./202/930/ب1

ارسال نظرات