۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۳۸۰
امام جمعه موقت کرمان:

انتخاب آگاهانه در ازدواج می تواند فرد را به آرامش برساند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: ازدواج باید با نام و یاد خدا آغاز شود، ازدواجی که با شناخت و معرفت آغاز شود می تواند عشق و علاقه به همراه داشته باشد و انتخاب آگاهانه می تواند فرد را به آرامش برساند.
حجت الاسلام قاسمی زاده

به گزارش خبر نگار خبر گزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز، با بیان این که شهادت امام جواد(ع) در سن 25 سالگی و به نقلی دیگر در سن 30 سالگی بوده است، افزود: مامون برای اینکه بتواند بر امام جواد(ع) تسلط داشته باشد دخترش ام الفضل را به همسری امام در آورد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: هوش و سواد مأمون او را به لحاظ علم در جامعه ممتاز کرده بود، او به ظاهر طرفدار اهل بیت(ع) بود اما واقعیت چیز دیگری را نشان می داد.

وی بیان کرد: حرکت کاروان و اولاد امام موسی کاظم(ع) به رهبری احمد ابن موسی(ع) به سمت ایران که تا 15 هزار نفر جمعیت آنها بوده است،به دستور مامون در شیراز مورد حمله قرار گرفت و تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار کرد: مأمون در دوران حکومتش با تعارف کردن حکومت به امام رضا(ع) و پیشنهاد ولایتعهدی، چهره ای جدید از خود معرفی کرد.

وی تصریح کرد: ازدواج ام الفضل دختر مأمون با امام جواد(ع) زمینه خوبی شد برای منافع مأمون که بتواند در جامعه، خود را به مردم و شیعیان معرفی کند؛ و دوست دار اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه موقت کرمان افزود: ام الفضل در زندگی با امام جواد (ع) مال و ثروت خود را به رخ ایشان می کشید؛ او خود را در تضاد فکری با امام می دانست، هر گاه شیعیان یا افرادی دیگر برای خدمت و یا کاری نزد امام می رسیدند او مانع می شد؛ و در نهایت این زن با تحریک شدن توسط دیگران امام جواد(ع) رابه شهادت می رساند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به وزارت دفاع، افزود: اگر امروز امنیت و آسایش در کشور است این توان نیروهای انقلابی ما را می رساند؛ که در این قله قرار گرفته اند و  باید رشد پیدا کنند.

وی افزود: آمریکا خودش می داند که ما قدرت داریم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما هم در دفاع و هم در تهاجم نیاز داریم که اقتدار جمهوری اسلامی آشکار شود.

امام جمعه موقت بیان کرد: ایستادگی دلاورمردان با وقار بوشهر در مقابل انگلستان سبب شد که تاریخ نشان دهد خسارت ها، رنج ها و ناراحتی های استعماگر دیده شود.

وی بیان کرد: ازدواج باید با نام و یاد خدا شروع شود ازدواجی که با شناخت و معرفت آغاز شود می تواند عشق و علاقه به همراه داشته باشد انتخاب آگاهانه می تواند فرد را به آرامش برساند.

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان گفت: ازدواج باید با کم ترین امکانات آغاز شود، هزینه ها و سخت گیری های خانواده ها باید کمتر شود تا دوام و بقای زندگی بالا برود؛ ازدواجی که آغازش با گناه باشد در انتهایش قطعا به فضای ناآرام تبدیل خواهد شد و زندگی از هم می پاشد./972/پ202/ب2

 

 

 

 

 

ارسال نظرات