۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۴۰۵
کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد؛

مؤلفه های مهم در تربیت اسلامی فرزندان

حجت الاسلام حدادپور گفت: در مقوله تربیت همه به معلول توجه دارند و به علت کم توجهی می کنند، والدین از مهم ترین کسانی هستند که در شکل ‏گیری تربیت فرزند نقش دارند و فرزندان اعمال آنها را به صورت دقیق زیر نظر دارند و از آنها تأثیر می گیرند، والدین باید رفتارشان را اصلاح کنند تا فرزندانشان اصلاح شوند‏.‏
تربیت دینی

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با لزوم توجه والدین به تربیت اسلامی فرزندان به عنوان عرصه مهم در سبک زندگی اسلامی، گفت: یکی از عواملی که سبب از بین رفتن نشاط در زندگی می شود مأیوس و ناامید بودن اعضای خانواده به ویژه مادر است، مادر باید سعی کند روحیه امید را در تک تک اعضای خانواده زنده کند.

وی ادامه داد: مادران باید توجه داشته باشند که شوکت و منزلت پدر خانواده را در نظر فرزندان از بین نبرند، هر چقدر هم که زنان از سوی همسرانشان بداخلاقی ببینند حق ندارند که ارزش پدر را نزد فرزند پایین بیاورند که در این صورت فرزندان هم احترام به پدر را رعایت نمی کنند و محبتشان کم می شود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اگر از سوی فرزندان کارها و سخنان ناشایستی مشاهده کردید، سعی کنید با روی خوش و زبان نرم او را متوجه کار ناپسندش کنید و از سرزنش آنان خودداری کنید و سعی کنید مدام به او گوشزد نکنید، هم چنین تلاش کنید فضایی را ایجاد کنید تا فرزندانتان از معاشرت با افرادی که سبب تحریک آنان به انجام کارهای زشت می شوند دوری کنند.

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: با توجه به اینکه نخستین معلم ما خداوند و بعد از آن مادر است، از این رو مادران نقش بسزایی در تربیت فرزند دارد و از مواردی که مادران باید در این زمینه به آن توجه کنند صداقت و راستگویی است، صداقت مادر خصلتی است که از همان زمان بارداری و شیردهی به فرزند منتقل می شود.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در مقوله تربیت همه به معلول توجه دارند و به علت کم توجهی می کنند، والدین از مهم ترین کسانی هستند که در شکل گیری تربیت فرزند نقش دارند و فرزندان اعمال آنها را بصورت دقیق زیر نظر دارند و از آنها تأثیر می گیرند.

استاد دانشگاه ابراز داشت: فرزندان را به خاطر خوب بودنشان مورد تشویق و تقدیر قرار دهید، توانایی های فرزندان را به آنها یادآوری کنید و به آنها کمک کنید تا توانایی هایشان را تقویت کنند، برای آنها موقعیتهای جدید خلق کنید و موقعیتهای تکراری را از بین ببرید تا زمینه شکوفایی خلاقیت برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام حدادپور بیان داشت: در حضور دیگران فرزندانتان را با افتخار معرفی کنید و به شخصیتشان احترام بگذارید تا احساس کمبود و حقارت نکنند و برای مطرح شدن در جامعه به سراغ ناهنجاریها و اعمال ناشایست نروند، والدین باید رفتارشان را اصلاح کنند تا فرزندانشان اصلاح شوند./869/‏302/ب2

ارسال نظرات