۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۴۷۴۰۶

نگرانی فضل الله از افزایش پدیده خودکشی در لبنان

امام جمعه بیروت نسبت به افزایش پدیده خودکشی در لبنان هشدار داد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به پایبندی گروه های سیاسی به مواضع خود گفت: در پرتو عدم کوتاه آمدن گروه های سیاسی از خواسته های خود، نمی توان نسبت به حل بحران های لبنان امیدوار بود. امیدوارم وضع از این بدتر نشده و شاهد چالش ثبات سیاسی در کشور نباشیم.

وی بر لزوم توجه مسؤولان به مشکلات و دردهای مردم به ویژه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید افزود: متاسفانه پدیده خودکشی در لبنان در حال افزایش است و احتمال می رود که این افراد به دلیل اینکه راه حلی برای مشکلات خود در پرتو وضع کنونی نمی بینند به این اقدام دست زده باشند. البته قتل نفس به دلیل مشکلات به هیچ وجه درست نیست و نباید آن را نجات از وضع کنونی قلمداد کرد.

این روحانی لبنانی از فشار علیه بانوان مسلمان در فرانسه به بهانه پوشش لباس شنای اسلامی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: این مساله با آزادی مورد ادعای غرب و همچنین دعوت به همبستگی مسلمانان در جوامع غربی مغایرت دارد. از همه گروه ها و موسساتی که نسبت به این مساله معترض شده اند تقدیر کرده و امیدواریم این جوامع به روابط میان شهروندان احترام بگذارند.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اعزام حجاج به مکه و مدینه برای ادای حج تصریح کرد: این تجمع بزرگ نباید مراسم زودگذر سالانه باشد بلکه از این تجمع برای وحدت اسلامی استفاده شود./980/ب902/د

ارسال نظرات