۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۴۷۴۱۳
آیت الله قبلان:

حج نماد بزرگ وحدت اسلامی است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از حج به عنوان بزرگترین نماد وحدت اسلامی یاد کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل المنار، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، حج را یکی از نمادهای بزرگ وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: حج یک فریضه الهی است که مدرسه پرورش روحی و تربیت و تهذیب نفس به شمار می آید. رهبران عرب و مسلمان باید به مناسبت این کنگره عظیم از شرارت و ظلم به دور باشند.

وی با اشاره به سی و هشتمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر افزود: رؤسای کشورهای عربی و اسلامی باید از مواضع امام موسی صدر که مبتنی بر ایستادگی در برابر خطرهای تروریسم تکفیری و صهیونیستی است، بهره گیرند. تروریسم ساخت استعمار غربی به شمار آمده و با دین و آموزه های آن به شدت دور است.

آیت الله قبلان بر لزوم خشکاندن منابع تروریسم تأکید کرد و اظهار داشت: رهبران جهان اسلام باید با گفت وگو به راه حل سیاسی جهت توقف خونریزی در سوریه و یمن و عراق پرداخته و با از بین بردن ریشه های تروریسم تکفیری در برابر رژیم صهیونیستی و مزدوران آن ایستادگی کنند.

این عالم لبنانی از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه ملت بحرین انتقاد کرد و ادامه داد که شهروندان بحرینی اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز پیگری کرده و با حکمت و هوشیاری در پی مطالبه حقوق مشروع خود هستند.

وی با محکومیت سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست ها سرزمین فلسطین را غصب کرده، این ملت را آواره ساخته، جنایت های فراوانی علیه این ملت مرتکب شده و به مقدسات توهین می کند. مسلمانان باید قطب نمای جنگ را به سوی رژیم صهیونیستی متوجه ساخته و به یاری ملت فلسطین در برابر توحش صهیونیست ها بپردازند.

آیت الله قبلان خاطرنشان ساخت: لبنان پیروز در برابر تروریسم، روز گذشته نیز مراسم باشکوه بزرگداشت امام موسی صدر را برگزار کرد؛ مراسمی که یک جشنواره بزرگ ملی به شمار می آمد. امیدوارم سیاستمداران نیز با تمسک به سیره امام موسی صدر به حل مشکلات پرداخته و با انتخاب رییس جمهور و تصویب قانون جدید انتخابات به پایان بحران در لبنان کمک کنند.

نایب رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان گفت: امام موسی صدر از بزرگترین مدافعان محرومان لبنان بوده و نقش پررنگی در حمایت از امنیت اجتماعی و تأسیس موسسات حمایت از فقیران و مستمندان ایفا کرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات