۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۴۷۸۲۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان با محوریت تهذیب و تحصیل

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به اهمیت مسأله تهذیب و تحصیل، گفت: سال تحصیلی جاری در مدراس علمیه استان با تأکید بر تهذیب و تحصیل آغاز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مدراس علمیه تبریز با تأکید بر تهذیب و تحصیل، اظهار داشت: سال تحصیلی جاری در مدراس علمیه استان با تأکید بر تهذیب و تحصیل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تهذیب در کنار تعیلم علوم دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: طلاب علوم دینی و مسؤولان مدارس علمیه باید در کنار اهتمام به مسائل علمی موضوعات اخلاقی و تهذیبی را نیز مد نظر قرار دهند و منحصر در تخصیل و مباحث علم نباشند، تهذیب یک اساس در طلبگی است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی علم آموزی و تعمیق علمی را را لازم ولی کافی ندانست و تصریح کرد: طلبه موفق طلبه ای است که در کنار تعمیق علمی و علم آموزی خود را تهذیب و متخلق به اخلاق الهی کند، اخلاق برای یک طلبه علوم دینی ضرورت دارد و بسیار با اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال پرشور جوانان برای حضور در حوزه های علمیه، بیان داشت: این استقبال به قدری است که استان ظرفیت پذیرش این میزان طلبه را ندارد، مشکل اساسی مدرسه علمیه استان ظرفیت پایین مدارس علمیه نسبت به میزان استقبال جوانان برای حضور در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه مدارس علمیه متأسفانه به جهت نبود ظرفیت مکانی توان پذیرش بخشی از جوانان مستعد و با انگیزه را نداشتند، تصریح کرد: از اینکه از پذیرش این تعداد علاقه مند در سال تحصیلی جدید باز ماندیم جای تأسف دارد، ظرفیت حوزه های علمیه استان باید افزایش یابد.

وی با اشاره به میزان پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان برای سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: از ميان 750 نفر از جوانانی که موفق به گذراندن دوره آزمون کتبی شده اند و به مصاحبه دعوت شده اند٬ 400 نفر با توجه به ظرفيت مدارس علميه استان پذیرش شدند و در سال تحصیلی جدید در مدارس حضور یافتند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر پیشرفت علمی و تحصیلی حوزه های علمیه استان، ابراز داشت: مدارس علمیه استان موظف هستند تا سال جدید تحصیلی را بر محوریت تقوا و علم آغاز کنند و در این مسیر تلاشهای خود را انجام دهند تا استان در توسعه علمی تداوم داشته باشد.

وی حضور در حوزه های علمیه را توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی این فرصت را غنیمت بدانند و برای تعالی روحی و علمی خود تلاش کنند، حضور در حوزه های علمیه یک توفیق و عنایت الهی است که نصیب هر انسانی نخواهد شد از این رو باید آن را قدر بدانید./۸۵۴/202//ب2

ارسال نظرات