۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۷۸۴۳
آیت الله نیازی مطرح کرد؛

سانسور سخنان شهید مطهری و شهید بهشتی در شبکه های اجتماعی

عضو خبرگان رهبری رسالت حوزه علمیه درباره شبکه اجتماعی را مهم دانست و گفت: در برخی از شبکه‌های اجتماعی سخنان شهید مطهری و شهید بهشتی به گونه‌ای بیان می‌شود که گویی این شهیدان مخالف جمهوری اسلامی بوده‌اند.
آیت الله هاشم نیازی خرم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت الله هاشم نیازی نماینده، مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری  عصر روز یکشنبه 14 شهریور ماه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله قدوسی که در باشگاه اندیشه تهران برگزار شد، این یادواره ها و بزرگداشت ها را یکی از سنت های بسیار خوب دانست و گفت: این یادواره ها سبب می شود که از این شهید بزرگوار آیت الله قدوسی نکاتی هم یاد بگیریم.

آیت الله نیازی با اشاره به آشنایی خود با شهید قدوسی، گفت: در سال های 1344 و 1345 به واسطه مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی با شهید آیت الله قدوسی آشنا شدم و من آن زمان رسائل درس می دادم ولی بایستی در مدرسه ایشان صرف بگویم و غرور جوانی آن زمان ما را در تردید گذاشته بود، ولی ایشان ما را توجیه نمود که این یک جریان و رسالتی عظیم است و من هم  با روحیه جذبی که از وی دیدم مجذوب شهید قدوسی شدم.

وی ادامه داد: شهید قدوسی با توجه به راه اندازی مدرسه حقانی به من گفت که ما در اینجا پایه گذار رسالت تاریخی در حوزه هستیم و واقعا چنین بود، آنچه امروز در حوزه مشاهده می کنیم نه تنها در کشور، بلکه در سطح بین الملل ثمره آن تأسیس و پایه گذاری بود که بوسیله شهید قدوسی و شهید بهشتی برقرار شد.

هزینه مالی اداره مدرسه حقانی از سوی آیت الله میلانی

آیت الله نیازی افزود: به نظر می رسد یک اخلاص خاصی در این تصمیم گیری وجود داشته و در کنار آن هم پشتوانه حمایت مالی یک مرجع بزرگ آیت الله میلانی بوده است که ایشان آن زمان هزینه مالی مدرسه حقانی را بر عهده گرفته بودند و شرط هم نموده بودند که تا زنده اند کسی متوجه نشود.

استاد حوزه علمیه حقانی اظهار داشت: این مسأله اخلاص آنقدر توسعه یافته که از مرز کشور هم گذشته است و امروز شاهد توسعه حوزه های علمیه در داخل کشور و در خارج هم شاهد آن هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان مطرح شده است.

آیت الله نیازی درخشش حوزه علمیه قم را به برکت اخلاص مؤسس آن دانست و گفت: امروز اگر حوزه علمیه به عنوان یک حوزه ای که در جهان تشیع حرف اول را می زند، مطرح است، نتیجه اخلاص، توجه و توسلی است که مرحوم مؤسس حوزه حضرت آیت الله حائری داشتند، ایشان ضمن اخلاصی که داشتند درس را شروع نمی کردند مگر اینکه قبل از درس کسی ذکر توسل و روضه ای بخواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات اخلاص، گفت: اخلاص بر حسب روایات آن قدر برکات دارد که می تواند منشأ برکات عظیمی در سطح کشور و حتی بین الملل باشد.

وی ادامه داد: وقتی انسان آن قدر اخلاصش بالا برود که جلوی چشمش باز شود و باطن را ببنید به یقین رسیده است، مرحوم امام خمینی(ره) فرموده بودند من به این روایت که می فرماید: «من أخلص الله أربعين صباحاً فجّر الله ينابيع الحكمة من قلبه علي لسانه » عمل کردم اما نه چهل روز بلکه سی روز، آن گاه به مرتبه ای رسیدم که می توانستم بگویم پشت دیوار چه خبر است.

آیت الله نیازی اخلاص را یکی از ویژگی های شهید قدوسی دانست و گفت: یکی از ویژگی های شهید قدوسی همین اخلاص او بود، وی با اینکه فردی متمکن بود و اصلا نیاز مالی نداشت، از بانیان برق فیضیه هم بود و وقت خود را وقف حوزه علمیه کرد.

استاد حوزه علمیه حقانی رسالت بزرگ حوزه علمیه را تصمیم گیری برای شبکه های اجتماعی و ارتباطی دانست و اظهار داشت: امروز دین ما، هویت ما و ملیت ما تحت تأثیر شبکه های مجازی قرار گرفته است و یکی از رسالت بزرگ حوزه علمیه تصمیم گیری برای این شبکه های ارتباطی است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در این باره فرمودند که اگر فکری برای فضای مجازی نکنیم باید بدانیم زمانی خواهد آمد که صاحب بچه های داخل منزلمان هم نخواهیم بود.

نیازی افزود: میلیاردها دلار هزینه نموده اند و ایران تنها کشوری است که فضای مجازی آن کنترل هم ندارد و اکنون شاهد آن هستیم در این فضای مجازی چنان کلمات شهید مطهری و شهید بهشتی را سانسور کرده اند که جوری باشد که فکر کنند این دو شهید بزرگوار ضد جمهوری اسلامی حرف می زند.

وی اظهار داشت: باید یک شبکه ملی و کشوری بوجود بیاید که مردم ما نسبت به این مسأله یک مصونیت پیدا کنند.

مقابله با هوای نفس از سوی شهید آیت الله قدوسی

آیت الله نیازی به بیان سخنی از شهید قدوسی پیرامون کنترل هواس نفس، گفت: ایشان می فرمود وقتی ما طلبه بودیم هر چند ماه یکبار نامه ای برای ما می آمد و هیجان نفس سبب می شد تا طلبه ها زود نامه را باز کنند اما من برای مخالفت با هوای نفسم مدتها نامه را باز نمی کردم تا زمانی که هوای نفسم از بین می رفت آن وقت نامه را باز می کردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به هوش و حافظه قوی شهید قدوسی اشاره و بیان داشت: شهید قدوسی در مسأله مدیریتی هم آن قدر هوش و حافظه قوی داشت که گاهی مدیران نکته ای از سخنان ایشان را فراموش می کردند از ایشان می پرسیدند و وی کاملا یادشان بود و آن را می گفت.

آیت الله نیازی نظم را از دیگر ویژگی های شهید قدوسی دانست و گفت: یکی دیگر از ویژگی های مهم شهید قدوسی در مسأله مدیریتی نظم ایشان بود.

استاد حوزه علمیه حقانی با اشاره به نحوه اداره مدرسه حقانی از سوی شهید قدوسی، بیان داشت: بانی مدرسه حقانی حاج آقای به نام حقانی بود که اظهار تمایل کرده بود منسوبین به ایشان در اداره مدرسه دخالت کنند اما شهید قدوسی گفته بودند کسی که مدیر مدرسه شده باید حرف اول و آخر را او بزند و یک مدیر موفق چنین مدیری است.

وی ادامه داد: وقتی در مدیریت یک مدرسه حرف اول و آخر را یک نفر باید بزند در مدیریت یک کشور هم حرف اول و آخر را باید یک نفر بزند.

آیت الله نیازی افزود: اگر در مدیریت اعتراض ها و انتقادهایی بود نباید تلویزیونی و رسانه ای گفته شود، شهید قدوسی معتقد بود اگر کسی به تو انتقاد و موعظه علنی می کند این فرد از روی خیرخواهی موعظه نکرده بلکه دنبال عیب جویی است.

وی اظهار داشت: هر کس نظری دارد باید به آن فردی که حرف اول و آخر را او می زند به صورت خصوصی بگوید، باید مشورت داد اما نه مشورت علنی که به صورت عیب جویی باشد که مورد تشویش اذهان عمومی قرار گیرد.

در جلسه چین مصوب شد وهابیت جز هیچ فرقه ای از اسلام نیست

آیت الله نیازی در پایان سخنانش گفت: امروز شاهد نشانه های وحدت کلمه هستیم، اگرچه امسال دولت سعودی ما را به حج راه نداد اما چوب خدا صدا ندارد، همین روزهای اخیر در جلسه ای که در چین برگزار شد براساس مصوبه‌ای که در آن جلسه تصویب شد وهابیت جزو هیچ‌ یک از فرقه‌های جهان اسلام نیست و سعودی ها از این موضوع خیلی عصبانی هستند به ویژه از کشورهایی که این مصوبه را تصویب کردند چون این ها کشورهایی هستند که عربستان به آنها پول می داد و آنها را تامین می کرد./9598/201/ب2

ارسال نظرات