۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۴۴۷۸۴۶
حجت الاسلام والمسلمین واحدی مطرح کرد؛

پی‌‌گیری موضوعات مغفول مانده فقهی در مرکز تخصصی فقه و اصول

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول به فعالیت های بخش پژوهش این مرکز اشاره کرد و گفت: مسائل اساسی که در مراکز دیگر فقهی و اصولی مغفول مانده بود دنبال کرده و از تابستان سال قبل کارگروه پژوهشی تشکیل داده ایم.
حجت الاسلام واحدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مدارس علمیه و مراکز تخصصی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر یکشنبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در آینده مجتهد نیاز داریم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی در این مراسم با ضروری خواندن پرورش طلاب برای اجتهاد اظهار داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال گذشته به ما گفتند ما در این مدرسه به دنبال آن هستیم که مشکلات طلاب را به حداقل برسانیم و اساتید و قوی را برای آنها انتخاب کنیم تا مجتهدینی را به جامعه عرضه کنیم؛ این مرکز با عنایت ایشان در حوزه علمیه امام کاظم آغاز به کار کرد و با دستورات ایشان توسعه خوبی نیز پیدا کرده است.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول با بیان این که سال گذشته برای این مرکز سالی پر بار بود، ابراز داشت: ما در سال گذشته 202 جلسه درسی تخصصی فقه و اصول برای طلاب برگزار کردیم که 175 جلسه آن در طول سال و 27 جلسه در تابستان برنامه ریزی شده بود و شکر خدا با این که این مرکز در سال نخست تأسیس خود بود، توانستیم در حوزه آموزش پژوهش و کارهای فرهنگی گام های بزرگی برداریم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش، اساتیدی را انتخاب کردیم که طلبه های قوی و توانمند را تربیت کنند و تلاش های خوبی شد تا طلبه ها تقریر نویسی داشته باشند و به همین منظور برای آنها دوره هایی برگزار کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی به فعالیت های بخش پژوهش مرکز تخصصی فقه و اصول اشاره کرد و ابراز داشت: مسائل اساسی که در مراکز دیگر فقهی و اصولی مغفول مانده بود دنبال کرده ایم و به همین منظور از تابستان سال قبل کارگروه پژوهشی تشکیل داده ایم و برای این افراد جلسات متعددی برگزار کرده ایم.

فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی فقه و اصول

وی با تأکید بر فرهنگ سازی در مسأله پژوهش ابراز کرد: انتشار نشریه غنائم، تهیه جزوات آموزشی پژوهش، مشاوره های پژوهش، برگزاری کارگاه های مختلف، اخذ مقاله از طلاب و ظرفیت شناسی طلاب از دیگر فعالیت هایی است که مدیران مرکز تخصصی فقه و اصول برای فرهنگ سازی در پژوهش انجام داده اند.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز برای خود طلاب و خانواده آنها برنامه های متنوعی داشتیم و همچنین سعی کردیم درس های اخلاق با نگاه ویژه ای در مدرسه دنبال شده و فرهنگ سازی خوبی در آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به جذب و گزیش در مرکز تخصصی فقه و اصول خاطرنشان کرد: امسال به برکت مؤسسه امام کاظم و برخی از مؤسسات دیگر، امتحانات مشترکی در سراسر کشور برگزار شد و دوستانی که مدرسه امام کاظم انتخاب کردند بیش از هزار نفر بودند که از بین 893 نفری که در امتحانات کتبی شرکت کردند، 110 نفر برای مصاحبه شفاهی انتخاب شدند که از این میزان 19 نفر را در پایه هفتم جذب کردیم./1330/پ202/ی

ارسال نظرات