۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۴۷۸۶۷
امام جمعه شهرستان بهاباد:

همه حقوقهای نجومی باید به بیت المال برگشت داده شوند

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه تمام حقوقهای نجومی باید به بیت المال برگشت داده شوند، گفت: دولت و مسؤولان در این زمینه تا حدی رسیدگی کرده اند و امیدواریم که آثار ورود دولت بیشتر شود و تمام حقوقها به جای خود یعنی بیت المال برگشت داده شوند.
بیت المال

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه شهرستان بهاباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: حقوقهای نجومی ضد ارزشها هستند و مخالف برنامه های نظام جمهوری اسلامی است، براین اساس گاهی  شیطان با روشهای مختلف انسان را اغفال می کند و از خلأهای قانونی و بعضی مسائلی  که در قانون مراعات نشده سوء استفاده می کنند و برداشتهای غیر منصفانه و خلاف شرع و قانون مرتکب می شود.

وی ادامه داد: یکی از آنها بحث حقوقهای نجومی است و بسیار کارناشایستی است  نسبت به نظام جمهوری اسلامی که  بعضی از افراد مرتکب چنین کاری می شوند.

امام جمعه بهاباد یادآور شد: فاصله‌های دریافتی بسیار زیاد مدیر با رده های پایین‌تر درحالی که اختلافی میان تحصیلات و استعداد آنها وجود ندارد، حس دلزدگی را میان افراد رده‌های میانی مردم به وجود می‌آورد، بلکه آنها به‌ خوبی می‌دانند که عمده کار و فعالیت و پیشبرد اهداف سازمانی توسط آنها اتفاق می‌افتد با این وجود مدیران از انعامها برخوردار می‌شوند.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: دولت و مسؤولان در این زمینه تا حدی وارد شده اند و امیدواریم که اثار ورود دولت بیشتر شود و تمام حقوقها به جای خود یعنی بیت المال برگشت داده شوند و همچنین کسانی که هر جرمی که مرتکب شده اند طبق قانون به سزای کار خود برسند.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم حساسیت بین مردم در مقابل قانون بسیار به جا است و ملت باید درمقابل خلاف قانون و خلاف شرع آمادگی داشته باشد و ایستادگی کند و امیدواریم که نتیجه کامل که بازگشت تمام حقوقهای نجومی و خلافکاران به جزای اعمال خود برسند در حدی که قانون اقتضا می کند شاهد باشم و امیدواریم که شاهد چنین خلافهایی در نظام  نباشیم.

وی افزود: دستگاهای نظارتی و دولت باید پیشگام باشند وحتی اگر بعضی از نقض قانونها وجود دارد با مراجعه به مراکز قانونی و بحثهایی که بین دولت و مجلس مطرح می شود از خلأهای قانون گرفته شود و دولت نیز باید در برگشت این حقوقها به بیت المال پیشگام باشد./866/303/ب3

ارسال نظرات