۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۸۸۶۸
امام جمعه بیروت:

حج باید از نزاع سیاسی و مذهبی دور بماند

امام جمعه بیروت تصریح کرد: موسم حج باید به ویژه از سوی عاملان آن از نزاع های سیاسی و مذهبی دور بماند تا به جایگاه اصلی خود که از نمادهای عزت مسلمانان است، بازگردد.
حجت الاسلام جعفر فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حجت الاسلام جعفر فضل الله امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، اوضاع جهان اسلام را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: هجمه گسترده ای جهت تضعیف فکری و دینی و روحی مسلمانان به راه افتاده است که تفکر مذهبی از خطرناک ترین این موارد به شمار می آید. در حالی که مذاهب اسلامی به ارتباط مستمر با یکدیگر نیاز دارد شاهد تسلط تعصب های افراطی هستیم.

وی نسبت به گفتمان فتنه مذهبی هشدار داد و افزود: گفتمان تکفیری برگرفته از کتاب های زرد به خروج جمعی از اسلام و حلال خواندن خون و ناموس آنان می پردازد. موسم حج باید به ویژه از سوی عاملان آن از این نزاع های سیاسی و مذهبی دور بماند تا به جایگاه اصلی خود که از نمادهای عزت مسلمانان است، بازگردد.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: برخی از گروه هایی که هیچ توجهی به مصالح اسلام و مسلمانان ندارند از قشرهایی که از امت اسلامی طرد می شوند برای اهداف شوم خود بهره می گیرند، بنابراین هیچ کس حق ندارد احساسات مردم را برانگیخته و آنان را به سوی این گروه ها سوق دهند.

این روحانی لبنانی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و پانصد میلیونی مسلمانان جهان اظهار داشت: ما باید مشکلات خود را به صورت درونی حل و فصل کنیم و به این ذلت و سرسپردگی به بیگانگان پایان دهیم. این در حالی است که استکبار جهانی در حال توطئه علیه جوامع اسلامی به ویژه فلسطین است و از نزاع های کنونی بیشترین استفاده را می برد.

امام جمعه بیروت درباره تحولات کنونی لبنان گفت: سایه ناامنی و تحرکات تروریستی به تدریج در حال سایه انداختن بر لبنان است و این مساله از اهمام مسؤولان در قبال مسائل حساس کشور نشأت می گیرد. نزاع های داخلی که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است کشور را به سوی آینده ای نامعلوم و تاریک سوق می دهد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات