۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۴۸۸۷۴

انتقاد شدید امام جمعه نجف از برگزاری کنسرت در این شهر

امام جمعه نجف اشرف از برگزاری کنسرت در ایام معنوی عرفه و عید قربان به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، از برپایی کنسرت در این شهر به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که نجف اشرف برای روز عرفه و عید قربان آماده می شود شهروندان با تبلیغات برگزاری جشنواره های فاسد از سوی فاسدان روبرو شدند.

وی برگزاری چنین مراسم هایی را توهین به قداست نجف عنوان کرد و افزود: نجف اشرف شهر مرجعیت تقلید است و امانتی بر گردن همه مسؤولان به شمار می آید. چنین مراسم هایی به هیچ وجه در شأن قداست نجف نیست.

این روحانی عراقی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم های تفریحی با رعایت مسائل شرعی هیچ مشکلی ندارد، تصریح کرد: اینکه برخی شخصیت های معروف به فساد متولی این کنسرت باشند به هیچ وجه قابل قبول نیست و مراجع و هیات های عزاداری و مردم اجازه چنین مساله ای را نمی دهند. 

حجت الاسلام قبانچی از تماس مکرر با مسؤولان درباره این جشنواره غیراخلاقی خبر داد و اظهار داشت: به مسؤولان در استانداری و شورای نجف یادآور می شویم که شما موظف به محافظت از قداست نجف هستید و نباید اجازه دهید این جریان ها به قداست نجف توهین کنند.

همایش چچن خارج بودن وهابیت از اهل سنت و جماعت را ثابت کرد

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از برگزاری همایش «اهل سنت و جماعت» بدون حضور علمای وهابی در چچن یاد کرد و ادامه داد: برای اولین بار است که چنین همایش بزرگی از سوی اهل تسنن با حضور شیخ الازهر برگزار می شود. در این همایش سه روزه به معرفی جهان با اهس سنت و جماعت واقعی و همچنین آگاه ساختن جهانیان از رهبر این مذهب پرداخته شد.

خطیب جمعه نجف تأکید کرد که در این همایش ثبات شد که اهل سنت و جماعت کسانی هستند که به خط اسلام معتدل و دور از خونریزی و قتل و تکفیر دیگران پایبند بوده و بنابراین وهابیت خوارج سرکش زمان هستند.

وی این همایش را رویدادی تاریخی عنوان کرد و بیان داشت: الازهر در این همایش اعلام کرد که وهابی ها و سلفی گرایان مورد حمایت عربستان سعودی نماینده اهل تسنن نیستند. در این همایش همچنین به پیروان اهل بیت(ع) با احترام و تقدیر یاد شده که قابل ستایش است.

ائتلاف شیعیان عراق در قالب جدید به فعالیت می پردازد

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق درباره انتخاب حجت اسلام سید عمار حکیم به ریاست ائتلاف ملی(ائتلاف شیعیان) این کشور گفت: ائتلاف ملی به عنوان ائتلاف شیعیان، بر اساس قانون اساسی، بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق به شمار می آید و حق تشکیل دولت و انتخاب نخست وزیر را دارد. 

حجت اسلام قبانچی انتخاب سید عمار حکیم را تبریک گفت و افزود: ائتلاف بر اساس جایگاهی که دارد تصمیم گرفت سازماندهی جدیدی داشته باشد تا بتواند در برابر چالش های بایستد. ائتلاف در قالب جدید وظیفه وحدت بیت شیعی، وحدت تصمیم گیری سیاسی و وحدت روابط با سایر گروه ها را برعهده دارد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات