۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۸۸۸۴
مدیر دارالمبلغین تهران تبیین کرد؛

سه ویژگی مدرسه علمیه مدنظر امام باقر

حجت الاسلام والمسلمین صفوی به تبیین ویژگی های مدرسه علمیه مدنظر امام باقر(ع) پرداخت و مهمترین ویژگی اخلاقی آن امام همام را صراحت و آرام بودن در مقابل دشمنان دانست.
شهادت حضرت امام باقر(ع)

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید صفوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) به بیان ویژگی های آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: دوران علمی امام باقر(ع) به قدری شکوفا است که همه به آن اذعان داشته اند و به شیوه های مختلف آن را ارائه می کردند.

مدیر دارالمبلغین تهران ابراز داشت: مدرسه علمیه امام باقر(ع) ویژگی های متفاوتی داشت که مهمترین آن ها هدف دار بودن است؛ در دانشگاه علمی و دینی آن امام همام، هیچ چیز بی برنامه نبود.

وی با اشاره به این که گسترش علم و معرفی اسلام ناب در برابر اسلام اموی از مهمترین اقدامات امام محمدباقر(ع) بوده است، بیان داشت: ایشان با پرورش شاگردان برجسته به تبیین و ترویج مبانی اسلام در جامعه می پرداختند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: دومین ویژگی مدرسه علمیه امام باقر(ع) فعال بودن است که حوزه درسی ایشان گسترده تر از سایر گروه ها بود؛ آن امام بزرگوار علم های به روز داشتند و از زمان خود جلوتر بودند و همه از ایشان استفاده می کردند.

وی ادامه داد: آینده نگری از دیگر ویژگی های حوزه درسی امام محمدباقر(ع) بود که حتی برای دوران پس از امامت خودشان و برای غیبت امام زمان(عج) خط و رسم تعیین کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صفوی افزود: امام باقر(ع) و شاگردانشان دست برتر را داشتند و نیازی به خشونت نداشتند و عقاید را صریح و شفاف بیان می کردند؛ دیگران هم ناچار به قبول کردن عقاید آن ها می شدند.

وی تأکید کرد: هر جامعه و گروهی که از نظر برهان و استدلال قوی باشد، برخوردی آرام و منطقی دارد؛ امام باقر(ع) با توجه به این که از نظر علمی بالاترین شخصیت دوران خود بودند و از این ویژگی بهره مند بودند.

مدیر دارالمبلغین تهران تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) از امام باقر(ع) نقل می کنند که عالِم، مانند کسی است که شمعی در دست دارد و هر کس از نور آن شمع استفاده می کند در حق ایشان دعا می کند و عالمی که شمعی در دست داشته باشد تاریکی ها را روشن می کند./840/ت302/ی

ارسال نظرات