۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۰۲۷

هراس 60 درصد از استرالیایی‎ها از ازدواج یکی از نزدیکانشان با مسلمانان

یکی از محققان اصلی این نظرسنجی می گوید که نتایج تحقیقات صورت گرفته ثابت کرد که اسلام هراسی همچنان در استرالیا "زنده و پابرجا" است.
اسلام هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری برناما، 60 درصد از استرالیایی های شرکت کننده در یک نظرسنجی جدید که در سراسر این کشور برگزار شد اعلام کرده اند که اگر یکی از بستگانشان با یک مسلمان ازدواج کند، نگران می شوند.

این نظرسنجی که به وسیله دانشگاه Deakin استرالیا صورت گرفته همچنین نشان می دهد که نگرانی مردم این کشور نسبت به مسلمانان دو برابر نگرانی آنان نسبت به تمامی گروه های دیگر است.

یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که با بازرسی بدنی بیشتر از مسلمانان در فرودگاه ها مخالف نیستند و یک چهارم نیز حمایت خود را از برنامه های ضد تروریستی که اختصاصا بر روی مسلمانان تمرکز داشته باشد، اعلام کرده اند.

از سوی دیگر، تنها 8.1 درصد از پاسخ دهندگان استرالیایی اعلام کرده اند که اگر یکی از بستگانشان با یک مسیحی ازدواج کند نگران می شوند.

ماتئو ورگانی، یکی از محققان اصلی این نظرسنجی می گوید که نتایج تحقیقات صورت گرفته ثابت کرد که اسلام هراسی همچنان در استرالیا "زنده و پابرجا" است. 

ورگانی در این ارتباط به Fairfax Media گفت: افرادی که مسلمانان را می شناسند و آشنایی بیشتری با دین اسلام دارند تهدیدی از جانب آنان احساس نمی کنند.

در نظرسنجی صورت گرفته در استرالیا 5 سوال در مورد آموزه های اصلی اسلام مطرح شده بود تا بدین وسیله میزان آشنایی پاسخ دهندگان با دین اسلام نیز سنجیده شود.

پس از این سوالات پاسخ دهندگان در معرض مجموعه ای از اظهارات اسلام هراسانه قرار گرفته بودند و از آنان خواسته شده بود که موافقت یا مخالفت خود را با این اظهارات بیان کنند.

نتایج نظرسنجی دانشگاه Deakin یک هفته پس از آن منتشر شد که نتایج یک نظرسنجی دیگر نشان داد که نیمی از استرالیایی ها از ممنوع ساختن کامل ورود پناهجویان مسلمان به کشورشان حمایت می کنند.

ورگانی معتقد است که نظرسنجی دانشگاه Deakin قابل اعتبار بوده و نشانگر دیدگاه استرالیایی ها در سطح ملی است.

وی می گوید: نتایج تحقیقات ما کاملا شبیه به نتایج نظرسنجی صورت گرفته در هفته گذشته است.

بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته گذشته در استرالیا دلیل اصلی حمایت از طرح ممنوعیت ورود پناهجویان مسلمان به کشورشان را هراس از تروریسم عنوان کرده بودند./990/ب903/د

رضازاده
ارسال نظرات