۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۵۷۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی به اسم شیعه، سیلی به صورت اسلام و قرآن می‌زنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز برخی افراد به اسم شیعه امیرمؤمنان(ع) عروسی‌های پر از گناه می‌گیرند و با انواع گناهان به صورت اسلام و قرآن سیلی می‌زنند و بعد هم از حضرت زهرا(س) انتظار شفاعت دارند.
بثقثلف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی مهدوی نیا استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، با بیان اینکه شرط رستگاری انسان، چنگ زدن به ریسمان اهل‌بیت عصمت و طهارت است، گفت: اگر اعمال و رفتار ما با اهل‌بیت رسول خدا سنخیت نداشته باشد، نمی‌توانیم با آنان محشور و رستگار شویم.

وی افزود: دوستی و محبت اهل‌بیت، با تبعیت از آن بزرگواران همراه است. مانند شهدای کربلا که در کنار محبت به امام حسین(ع) از ایشان تبعیت کردند و چنین تبعیتی از قرآن و اهل‌بیت، باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: به فرموده مرحوم آیت‌الله بهجت(ره)، ما باید امام را جلودار خود قرار دهیم و به دنبال او حرکت کنیم، زیرا فقط آن‌کسانی که با ولی خدا سنخیت داشته باشند، پیرو اهل‌بیت بوده و مورد شفاعت آنان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مهدوی نیا تصریح کرد: همه درد و مشکل ما این است که ترسمان از خدا و روز قیامت کم شده و مطرح کردن آیات قرآن و عمل به آن را فراموش کرده‌ایم و به همین خاطر است که مشکلات و بلایای مختلف در جامعه بروز می‌کند.

وی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی، بسیجیان و پاسداران، به‌گونه‌ای تربیت‌شده بودند که داوطلبانه برای پابرهنه بر روی مین رفتن، التماس و زاری می‌کردند؛ آن بسیجی مکتب امام حتی پوتین‌های بیت‌المال را از پا درآورد، رفت و دیگر برنگشت، آقازاده‌های امروزی هم با میلیاردها پول از کشور رفتند و برنگشتند، اما این کجا و آن کجا.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تأکید کرد: انسان گاهی که رقم پول‌های آن‌چنانی و اختلاس‌ها را می‌شنود، کمرش می‌شکند؛ این افراد به دلیل اینکه آیات قرآن درباره عذاب اخروی و مذمت مال‌اندوزی‌ها را قبول ندارند، دست به چنین ثروت‌اندوزی‌هایی می‌زنند.

حجت‌الاسلام مهدوی نیا بابیان اینکه آخرت و قیامت دارد از دست ما می‌رود و از عذاب سخت خدا غافل شده‌ایم، ابراز کرد: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ساده‌ترین و سالم‌ترین مراسم ازدواج را داشتند و دختر پیامبر در حالی به خانه شوهر رفت که همه به دور ایشان تکبیر می‌گفتند.

وی ادامه داد: امروز برخی افراد به اسم شیعه امیرمؤمنان(ع) عروسی‌های پر از گناه می‌گیرند و با انواع گناهان به صورت اسلام و قرآن سیلی می‌زنند و بعد هم از حضرت زهرا(س) انتظار شفاعت دارند.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنا به فرموده امام رضا(ع) هر چه مردم گناه جدیدی انجام دهند، خداوند بلای جدیدی بر آن‌ها مسلط می‌کند و به همین دلیل است که بلاها و مشکلات جامعه ما رو به فزونی گذاشته است.

حجت‌الاسلام مهدوی نیا در پایان از مسؤولان بوشهری تقاضایی کرد و گفت: شهر بوشهر از نعمت ساحلی زیبا برخوردار است که انسان با نگاه به آن، عظمت و جلال خدا را می‌بیند، اما متأسفانه در کنار همه این زیبایی‌ها و امکانات، مسجدی وجود ندارد تا مؤمنان و مردم متدین خداوند را عبادت و شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین از مسؤولان بوشهری و کسانی که از تمکن مالی برخوردارند، تقاضا می کنم که با احداث مسجدی زیبا کنار ساحل، فضایی برای جذب مردم و جوانان به عبادت فراهم آورند./202/846/ب1

ارسال نظرات