۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۶۱۸۲۷
آیت‌الله ری‌شهری:

تواضع مانع فخر فروشی دیگران می‌شود

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه تواضع مانع فخر فروشی دیگران است، گفت: خداوند می‌فرماید: متواضع و فروتن باشید تا به شما فخر نفروشند؛ اگر افراد جامعه تواضع را سر لوحه خود قرار دهند هرگز کسی به مظلومی زور نمی‌گوید.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در درس خارج فقه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ما بهترین نمونه تواضع دولتمردان و رهبران جامعه اسلامی را در سیره پیامبر اکرم(ص) مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: نکات برجسته‌ای را در زندگی پیامبر(ص) وجود دارد که ایشان انسانی متواضع و فروتن بودند، نخست نپذیرفتن پادشاهی و انتخاب عبودیت و رسالت، کراهت از تشبه به پادشاهان در تمامی زمینه‌ها و آخر حضرت از تملق و تعریف دیگران محزون می‌شدند.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه پیامبر(ص) در همه حال خود را بنده خدا می‌دانست و معرفی می‌کرد، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند: من من بنده خداوند هستم به همین سبب دوست ندارم کسی از من تعریف کند؛ اگر پیامبر(ص) به امر الهی فرمان می‌یافتند که از خود تعریف کنند پس از اطاعت و اجرای وحی به مردم بیان می‌داشتند «البته این لطف الهی است».

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید به اینکه تواضع مانع فخر دیگران به انسان می‌شود، گفت: خداوند می‌فرماید: متواضع و فروتن باشید تا به شما فخر نفروشند؛ اگر افراد جامعه تواضع را سرلوحه خود قرار دهند هرگز کسی به مظلومی زور نمی‌گوید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: تقدم در سلام کردن، راه رفتن همانند عبادالرحمن، شرکت در مهمانی‌ها و مهربانی با دیگران از نشانه‌های فروتنی و تواضع است./813/202/ب2

ارسال نظرات