۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۶۲۳۹۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

اعطای دیه شهدای حادثه تروریستی سامرا به خانواده های آنان، تحت پوشش قرارگرفتن بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین و احداث دومین مدرسه بانک اقتصاد نوین در شرق هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، جاسم جادری استاندار هرمزگان در نشست اعطای دیه شهدای حادثه تروریستی سامرا به خانواده های آنان گفت: شهدای حادثه تروریستی سامرا در راه خدا و زیارت امام حسین و اهل بیت (ع) جان خود را از دست دادند و نام آنها برای همیشه ماندگار شد.

وی با قدردانی از تلاش ستاد اربعین استان هرمزگان در پیگیری و رسیدگی به موقع به مجروحان و خانواده شهدای این حادثه، افزود: بیمه زائران اربعین حسینی از کارهای بسیار خوب و کارشناسی است که صورت گرفته و بیمه دانا در حادثه تروریستی سامرا به موقع وارد کار شد و در رسیدگی به مجروحین و خانواده های شهدا خوب عمل کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: بیمه دانا کار بزرگ تحت پوشش قرار دادن زائران اربعین را پذیرفت و اقدام سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین در بیمه کردن زائران بسیار کارشناسی بود.

جادری افزود: شهید و مجروح شدن زائران در این فاجعه با میلیاردها تومان از لحاظ مادی قابل جبران نیست، اما بیمه دانا براساس تعهدات خود در این زمینه بسیاری از هزینه های درمان را جبران می کند و پرداخت دیه به خانواده های شهدا را بر عهده دارد که این اقدام برای ادای احترام و تکلیف به خانواده شهداست.

وی تصریح کرد: شهدای این حادثه در راه خدا و زیارت امام حسین و اهل بیت (ع) جان خود را از دست دادند و نام آنها برای همیشه ماندگار شد.

استاندر هرمزگان گفت: طبق قراردادی که میان سازمان حج و زیارت و بیمه دانا وجود دارد، امروز مقدمه پرداخت دیه به خانواده شهدای حادثه تروریستی سامرا انجام می شود.

بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

بيژن صادق مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: در زیارت اربعین سال جاری تا کنون بیش از 20 نفر جان خود را از دست داده اند که برخی در حادثه تروریستی شهر سامرا و برخی دیگر جان باختگان حوادث رانندگی و همچنین فوت عادی بوده اند که تمامی این افراد تحت پوشش بیمه دانا قرار داشته اند.

وی افزود: همچنین بیش از دو هزار نفر زائر اربعین به مراکز درمانی مراجعه داشته و حدود 50 نفر بستری شده اند که با تعامل هلال احمر خدمات قابل ملاحضه ای را به راهپیمایان اربعین ارائه دادیم و تمام تلاش ما این بود که بهترین خدمات رسانی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا تصریح کرد: برای بیش از دو میلیون نفر زائر اربعین در سال جاری ویزا صادر شده است که تمامی آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بیش از 150 نفر از همکاران ما در عراق مستقر هستند.

وی بیان کرد: امروز بخشی از تعهدات به خانواده شهدای حادثه تروریستی شهر سامرا در قالب چک به آنها تقدیم می شود و برای کمک به کارهای تکمیل درمانی مجروحین نیز تمامی تلاش خود را انجام می دهیم.
 

شش نفر از مجروحان حادثه سامرا همچنان در بیمارستان های تهران بستری هستند

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و استاندار هرمزگان گفت: پس از بروز حادثه سامرا با دستور استاندار هرمزگان کمیته فعالی در این زمینه تشکیل و این کمیته برای بررسی وضعیت مجروحین به تهران اعزام شد و مدیریت استان هرمزگان فراتر از توان خود در این زمینه پای کار بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش نفر از مجروحان این حادثه همچنان در بیمارستان های تهران بستری هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این نشست، بیان داشت: پس از وقوع حادثه تروریستی سامرا، هیئتی متشکل از استانداری هرمزگان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید و حج و زیارت استان هرمزگان به تهران اعزام شد.

منصور اخلاقی پور اضافه کرد: با همکاری و مسائدت بیمه دانا بسیاری از مشکلات مجروحین حل شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

وی یادآور شد: در حادثه تروریستی سامرا 47 نفر از زائران هرمزگانی مجروح و چهار نفر نیز شهید شدند.
 

کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت جمعی را می طلبد

دانش هاشمی پور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید همه عوامل موثر از جمله نهاد خانواده در تعامل با یکدیگر و همکاری نزدیک باشند، اظهار کرد: آموزش و پرورش هرمزگان برای کنترل آسیب های اجتماعی با همه ظرفیت های خود در کنار سایر نهادها قرار دارد.

وی افزود: اگر چه نهاد تعلیم و تربیت با گستردگی جامعه هدف خود به عنوان نهادی فراگیر نقش بسیار موثری در آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش آسیب ها و مخاطرات پیش روی نسل آینده کشور دارد اما این کافی نیست و همه باید در این امر خطیر مشارکت داشته باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: آسیب های اجتماعی واقعیتی انکار ناپذیر هستند که در همه کشورهای دنیا به عنوان یک تهدید فراوری جامعه خصوصا نسل جوان و نوجوان است لذا باید با فرهنگ سازی صحیح و با تعامل همه جانبه، خصوصا مشارکت نهاد خانواده، بر پیشگیری متمرکز شویم تا از ایجاد آسیب و هزینه های آن درجامعه کاسته شود.

هاشمی پور  بیان کرد: خوشبختانه بر اساس یک برنامه ملی، نهادهای دولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد و انجمن های اولیاء و مربیان، در اجرای برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، مشارکت و همکاری موثری با آموزش و پرورش داشتند.

وی گفت: باید بپذیریم که آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، از جمله مخاطراتی هستند که سلامت جسمی و روانی آینده سازان کشور که جمعیت جوان و نوجوان ما هستند  را تهدید می کنند که باید هوشیارانه و با ظرافت و تدبیر با این چالش ها مقابله کرد.

مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با اشاره به اهم برنامه های اجرا شده در این هفته از سوی آموزش و پرورش استان، بیان داشت: در همایشی با رویکرد آموزش والدین که در تالار شهید آوینی بندرعباس با حضور مسوولین استان و  600  نفر از والدین دانش آموزان برگزار شد دکتر اخلاقی پور، استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی و مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان هرمزگان، به عنوان مدرس کارگاه آموزشی والدین با موضوع مهارت های فرزند پروری و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد سخنرانی داشتند که با استقبال خانواده ها روبرو شد.

وی اضافه کرد:  برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی دانش آموزان با موضوع پیشگیری اعتیاد و آسیب های اجتماعی و توزیع کتاب و بروشور ویژه والدین نیز از برنامه های جنبی این همایش بود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  ادامه داد: میزگرد تخصصی پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی نیز از دیگر برنامه های مهم این هفته بود که در آن بر لزوم آموزش مهارت های زندگی در سال های نخست حضوردر مدرسه تاکید و  مقرر شد  محتوای آموزشی شامل سرود، بازی و نمایش متناسب با گروه سنی دانش آموزان و با توجه به خرده فرهنگ های بومی منطقه و متناسب با نیازهای استان با همکاری مراکز مشاوره آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان های همکار تهیه و پس از تایید به منظور استفاده دانش آموزان در مهد کودک ها و مدارس دوره ابتدایی سطح استان توزیع شود.

هاشمی پور در پایان تاکید کرد: توجه به موضوع مهم آسیب های اجرایی در مدارس منحصر به یک هفته نیست و آموزش و پرورش براساس برنامه های راهبردی و ملی سند تحول، براین امر مهم در طول سال تحصیلی متمرکزاست.

دومین مدرسه بانک اقتصاد نوین در شرق هرمزگان احداث می شود

ماشاءالله قاسمی مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: بانک اقتصاد نوین هرمزگان با آغاز عملیات اجرایی دبستان سه کلاسه نگر شهرستان جاسک، عملا دومین مدرسه را در شرق استان احداث می کند.

وی در ادامه افزود : این پروژه در زمینی به مساحت 2500 متر مربع وبا زیر بنای 144 متر مربع ، بصورت مشارکتی احداث می شود، بر اساس تفاهم نامه فی مابین، بانک اقتصاد نوین نسبت به احداث ساختمان آموزشی و اداره کل نوسازی مدارس استان ساخت دیوار ومحوطه و سرویس های بهداشتی را تعهد کرده اند  .

قاسمی با اشاره به اینکه جهاد مدرسه سازی تا رفع مشکل فضای آموزشی و مدارس تخریبی با سرعت ادامه خواهد داشت اظهار داشت: محدودیت های اعتباری و وجود بیش از 1600کلاس درس تخریبی قطعا دولت را در رفع مشکلات فضاهای آموزشی بدون اتکا به پشتوانه مردمی با مشکل روبرو خواهد کرد.  لذا حمایت خیرین مدرسه ساز و ورود آنان در این عرصه مایه امیدواری دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار است . 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با تاکید برادامه این روند خاطر نشان کرد : در سه سال و نیم اخیر مشارکت بانکها ،موسسات اقتصادی و خصوصی ، بنیاد برکت ، خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی رشد چشمگیری داشته است .این اقدام ما را متعهد می کند که به نمایندگی از دانش آموزان استان هرمزگان قدردان همت بلند و کریمانه خیرین باشیم . 

وی با قدردانی از هيات مديره و سرپرست  منطقه شش استانها و نماینده بانک اقتصادنوين گفت : این بانک  در هرمزگان اولین مدرسه را در روستای کمبیل شهرستان میناب در دست اجرا دارد که با اتمام آن بیش از 130دانش آموز از فضای آموزشی  استاندارد و ایمن بهرمند خواهند شد .و با اتمام پروژه آموزشی روستای نگر بیش از 70دانش آموز روستای مذکور از این آموزشگاه استفاده خواهند کرد . 

گفتنی است، تاکنون بانک های ملی، ملت، مسکن،آینده و پاسارگاد در استان هرمزگان پروژه آموزشی احداث کرده یا در دست اجرا دارند./851/303/ب2

ارسال نظرات