۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۵۲۵۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف زمین با نیت امامزاده از سوی بانوی خانواده اوقاف کرمان، برگزاری همایش یاوران وقف در جیرفت، وقف زمین و آب کشاورزی برای مجالس روضه خوانی در شهرستان بافت و ثبت وقف میلیاردی منزل به صورت مشارکتی در بم از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان اظهار کرد: از سوی مادر یکی از کارکنان خانواده اوقاف کرمان قطعه زمینی وقف آستان امامزاده سید سلیمان (ع) کوهبنان شد.

وی بیان کرد: بانوی نیکوکار "زهرا ابراهیمی" از مادران کارکنان اداره اوقاف استان در راستای اقدامی ماندگار زمین خود را وقف بر آستان امامزاده سید سلیمان (ع) کرد و این بانوی گرانقدردر اقدامی یک هزار و 650 متر مربع از زمینی ملکی خود را که در جنب امامزاده واقع شده، وقف کرد.

مطیع دولت با بیان اینکه با ثبت این اقدام ارزشمند نخستین وقف ایام دهه وقف شهرستان ثبت شد، خاطرنشان کرد: کاربری این زمین کشاورزی است.

برگزاری همایش یاوران وقف در جیرفت

به مناسبت دهه وقف، همایش یاوران وقف با حضور مسؤولان ادارات شهرستان و مسؤول دفتر امام جمعه جیرفت صبح امروز، برگزار شد.

مهدی محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ضمن تقدیر و تشکر از همه افرادی که در زمینه وقف همکاری کرده اند، افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ وقف در منطقه نهادینه نشده است و این امر نیازمند تلاش همه افراد و سازمان های مختلف است.

وی افزود: باید رویکرد افراد نسبت به امر موقوفه بازتر شود و بیشتر به مسائل عام المنفعه توجه کنند.

در ادامه حجت الاسلام صافی زاده مسؤول دفتر امام جمعه جیرفت گفت: وقف یک شی، فانی را ماندگار و جاودان می کند منتها قبل از هر چیز ما باید این امر را باور کنیم که ما نیز رفتنی هستیم و تنها چیزی که می تواند به ما کمک کند، باقیات صالحاتی است که از طریق وقف بجا می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه منطقه جیرفت یک قطب کشاورزی در کشور محسوب می شود، اظهار داشت: چرا باید در این منطقه فقیر وجود داشته باشد، بنابراین در این زمینه همگی باید با وحدت تلاش دو چندانی داشته باشیم.

حجت الاسلام صافی زاده بیان داشت: احکام وقف نیز باید در جامعه و میان مردم نهادینه شود، چرا که بسیاری از مردم از این احکام اطلاعات درستی ندارند.

گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از افراد در حوزه های مختلف تقدیر شد.

وقف زمین و آب کشاورزی جهت مجالس روضه خوانی در شهرستان بافت

مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت، گفت: از سوی کشاورز زحمت کش بافتی زمین کشاورزی همراه با سهم آب جهت مجالس عزای حسینی وقف شد.

وی بیان کرد: همزمان با ششمین روز از ایام دهه وقف، نخستین وقف شهرستان بافت در یکی از روستاهای این شهرستان محقق شد و خیر نیکوکار "عوض سلطانی نژاد" کشاورز زحمت کش روستای ده رضا قلی دهستان کیسکان در اقدامی خداپسندانه زمین کشاورزی خود را که دارای درختان مثمر گردو و بادام همراه با سهم آب از یک دهنه چشمه وقف کرد.

محمدی گفت: واقف هدف نیت خود از وقف ملک فوق را برپایی مجالس روضه خوانی حضرت ابا عبدالله(ع) در ایام ماه محرم ذکر کرد و با ثبت این وقف ارزشمند از ابتدای سال جاری نهمین وقف شهرستان بافت ثبت شد.

ثبت وقف میلیاردی منزل بصورت مشارکتی در بم

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت اظهار کرد: همزمان با ششمین روز از ایام دهه وقف از سوی 3 خیر نیکوکار منزل مسکونی در بم بصورت مشارکتی با ارزش یک میلیارد ریال در بم وقف شد.

وی افزود: از سوی  واقفان گرانقدر "مولود قدیمی" "حمزه کلایی"و "معصومه یاسینی" یک باب منزل مسکونی جهت امور فرهنگی و خیریه در شهرستان بم وقف شد و با ثبت این وقف ارزشمند سومین وقف دهه وقف و ششمین وقف امسال این شهرستان محقق شد./303/9709/ب1

ارسال نظرات