۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۶۷۰۶۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

تحولی که آیت الله مظاهری در حوزه اصفهان ایجاد کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت آیت الله مظاهری استاد اخلاق واقعی هستند، گفت: فضای سیاسی حوزه علمیه اصفهان قبل و بعد از ورود آیت الله مظاهری به طور کامل تغییر کرده است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در جلسه ای که با عنوان پیش نشست نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در مدرسه صدر اصفهان برگزار شد، گفت: آیت الله مظاهری همچون بسیاری از علمای اخلاق داعی الی الله هستند.

وی در ابتدا با بیان این که شخص حضرت آیت الله مظاهری هیچ تمایلی برای گرفتن نکوداشت برای خودشان نشان نمی دادند، افزود: حضرت آیت الله مظاهری همچون بسیاری از علمای اخلاق دیگر برای گرفتن نکوداشت برای خودشان تمایل قلبی نداشتند ولی بعد از مراجعاتی که دوستان عزیز خدمت ایشان داشتند نکوداشتی با عنوان معرفی آثار ایشان با کسب اجازه از ایشان گرفته شد.

آیت الله مهدوی با بیان این که آیت الله مظاهری فانی فی الله هستند، ادامه داد: علمای اخلاق به سبب تهذیب نفس همچون رهبران آسمانی داعی الی الله هستند و هرگز مردم را به سمت خودشان دعوت نمی کنند، این افراد پل ارتباطی بین مردم و دین هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به فضای آلوده سیاسی اصفهان قبل از ورود حضرت آیت الله مظاهری اشاره کرد و افزود: فضای سیاسی حوزه های علمیه اصفهان قبل از ورود حضرت آیت الله مظاهری بسیار ناآرام بود ولی به حمد الهی با آرامشی که خودِ ایشان در برخورد با جبهه های افراطی و تفریطی نشان دادند فضای حوزه های علمیه به آرامش رسید.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: قبل از این که حضرت آیت الله مظاهری به ریاست حوزه علمیه اصفهان نائل شوند به ترتیب آیت الله صافی، آیت الله صادقی، آیت الله خادمی و آیت الله خراسانی ریاست حوزه علمیه اصفهان را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان با بیان خاطراتی تلخ و شیرین از زمان ورود حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان افزود: زمانی که آیت الله صافی رحلت کردند حوزه علمیه اصفهان با خلأ جدی روبرو شد و بسیاری از روحانیون بدون استاد ماندند و در درس اساتید دیگری که در حوزه علمیه وجود داشتند شرکت نمی کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: وقتی با عده ای از روحانیون شهر مسأله دعوت از حضرت آیت الله مظاهری را از قم به اصفهان مطرح کردیم، با موافقت برخی و مخالفت برخی دیگر روبرو شد، آنهایی که علاوه بر دروس فقه و اصول روی اخلاق خود نیز کار کرده بودند، از ورود حضرت آیت الله مظاهری استقبال کردند ولی آنهایی که فقط به درس و بحث فقهی و اصولی پرداخته بودند، از ورود ایشان به اصفهان ناراحت شدند.

وی با بیان این که در زمان دعوت کردن حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان بسیار دلهره داشتیم، اظهار کرد: بعد از این که تصمیم بر دعوت آیت الله مظاهری به اصفهان گرفته شد، با جمعی از روحانیون به شهر قم رفتیم و درخواست خود را به ایشان ابراز کردیم، آیت الله مظاهری درخواست ما را به صراحت رد نکردند ولی برای آمدن به اصفهان تمایلی نشان ندادند و درخواست ما را منوط به نظر رهبری کردند و گفتند اگر رهبر معظم انقلاب امر بفرمایند من این درخواست را قبول می کنم، ما نیز نامه ای تنظیم کردیم و به بیت رهبری فرستادیم، رهبر معظم انقلاب نیز از روی تواضع به آیت الله مظاهری فرمودند از شما خواهش می کنم که به اصفهان بروید و ایشان نیز قبول کردند.

آیت الله مهدوی گرامی داشتن علما را گرامی داشتن اهل بیت(ع) دانست و با بیان خاطره ای دیگر از آیت الله ناصری در زمان ورود حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان، ابراز کرد: وقتی دعوت نامه ای را خدمت آیت الله ناصری بردم و از ایشان درخواست کردم که در زمان ورود آیت الله مظاهری به اصفهان درس خود را تعطیل کنند و به استقبال ایشان بیایند، آیت الله ناصری فرمود، درس خود را تعطیل می کنم و این تعطیلی را پای امام عصر(عج) می گذارم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری داشتن اخلاق را بر تعلیم دروس فقه و اصول مقدم دانست و اظهار کرد: اگر طلبه ای بدون دلیل نسبت به طلبه دیگری که نسبت به او پیشرفت بیشتری داشته است کینه و حسادت دارد باید روی خودش کار کند و کینه و حسادت را از دلش بیرون کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: قبل از ورود حضرت آیت الله مظاهری به اصفهان فضای حوزه های اصفهان چند قطبی بود برخی اهل افراط بودند و برخی اهل تفریط بودند، افراطیون معمولاً کس دیگری را جانشین امام خمینی(ره) می دانستند و به شدت با مقام معظم رهبری مخالفت می کردند و اهل تفریط به علما و مراجع تقلید فحش و ناسزا می گفتند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر اصفهان افزود: آن قدر فضای حوزه های اصفهان آشفته بود که طرفداران مهدی هاشمی پشت درب حوزه های علمیه می رفتند و افراد انقلابی را ترور می کردند و بنده خودم از نزدیک شاهد این مسائل بودم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بعد از این که آیت الله مظاهری به ریاست حوزه علمیه منصوب شدند، طرفداران مهدی هاشمی با فشار اوردن به صدا و سیما اجازه نمی دادند که صدا و سیما حضرت آیت الله مظاهری را به عنوان رئیس حوزه علمیه اصفهان معرفی کند و در مقابل، آیت الله مظاهری سکوت اختیار می کردند و کاملاً صبور بودند.

وی به بصیرت، آگاه بودن به مسائل روز، تواضع، عشق به اهل بیت(ع) و مردمی بودن را از ویژگی های بارز حضرت آیت الله مظاهری دانست و گفت: در بین مراجع تقلید روضه خواندن مرسوم نیست ولی آیت الله مظاهری آن قدر به اهل بیت(ع) عشق دارند که خودشان روضه می خوانند./867/پ202/ج

     

 

ارسال نظرات