۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۳۰۵

حمایت معاونان حوزه علمیه کرمانشاه از مواضع آیت الله علما نسبت به حواشی دانشگاه رازی

معاونان حوزه علمیه استان کرمانشاه با حمایت از مواضع قاطعانه آیت الله علما نسبت به حواشی دانشگاه رازی، خواستار پیگیری مجدانه مطالبات نماینده ولی فقیه در استان شدند.
معاونان حوزه علمیه استان کرمانشاه

حجت الاسلام مهدی محمدی پور معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به حواشی برنامه های غیر اخلاقی دانشگاه رازی ابراز داشت: دانشگاه باید محل تولید علم و فرهنگ باشد و اجرای چنین برنامه های ضد فرهنگی در شأن دانشگاه و سیستم آموزشی کشور نیست.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دانشجویان در دانشگاه باید به کسب علم و فرهنگ اشتغال داشته باشند و اجرای چنین برنامه های غیر اخلاقی در دانشگاه تنها موجب تخریب محیط دانشگاهی و به حاشیه کشاندن افکار دانشجویان می شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از موضع گیری قاطعانه و به جای آیت الله علما بیان داشت: خوشبختانه نماینده محترم ولی فقیه در استان با رصد برنامه های فرهنگی سطح استان و موضع گیری های بجا و شایسته در خصوص تهدیدات فرهنگی استان با دقت نظر و قاطعانه عمل می کنند.

جامعه روحانیت گوش به فرمان نماینده ولی فقیه در استان است

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه نیز با حمایت از مواضع حکیمانه آیت الله علما درباره حواشی دانشگاه رازی به خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه گفت: جامعه روحانیت گوش به فرمان نماینده رهبری در استان بوده و قاطعانه از مواضع آیت الله علما حمایت کرده و با جان و دل پذیرای توصیه های آیت الله علما هستند و برای اجرایی شدن منویات ایشان تلاش می کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: با توجه به اینکه دانشجویان آینده سازان نظام اسلامی بوده و دشمنان به دنبال ایجاد شکاف در جوامع دانشگاهی هستند بنابراین باید تحرکات مشکوک دانشگاه ها به دقت رصد شده و با قاطعیت پیگیری شوند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مسببان اجرای برنامه های ضد فرهنگی دانشگاه رازی باید مورد بازخواست و محاکمه قرار گرفته و با این جریان مشکوک برخوردی شایسته صورت گیرد تا از تکرار چنین حرکات غیراخلاقی در محیط فرهنگی کشور جلوگیری به عمل آید.

اجرای برنامه های ضد فرهنگی نشان دهنده نا آگاهی مسؤولان فرهنگی دانشگاه رازی نسبت به مسأله نفوذ است

حجت الاسلام حبیب باقری معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا عنوان داشت: اجرای برنامه های به اصطلاح فرهنگی با بهانه خروج دانشجویان از فضای کسالت بار و ایجاد نشاط در میان قشر دانشجو تنها بهانه ای برای توجیه حرکات غیر اخلاقی برنامه قندپهلو در دانشگاه رازی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: اجرای چنین برنامه هایی در محیط فرهنگی دانشگاه نشان دهنده عدم شناخت مسؤولان فرهنگی از موازین اسلام و ناآگاهی آنها نسبت به مسأله نفوذ و تهدیدات فضای فرهنگی کشور است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که برخوردی قاطعانه و ریشه ای با اجرای چنین برنامه هایی صورت نگیرد قطعأ از این پس شاهد رواج برنامه های تخریبگر فرهنگ در محیط های آموزشی کشور خواهیم بود.

این مسؤول در پایان اظهار داشت: واکنش اخیر نماینده ولی فقیه در استان نسبت به برنامه های ضد فرهنگی دانشگاه رازی نشان دهنده بصیرت و بینش عمیق ایشان  نسبت به تهدیدات فرهنگی کشور است بنابراین حوزه علمیه استان حمایت خود را از مواضع منطبق با شرع و عقل آیت الله علما اعلام می دارد./301/857/ب1

ارسال نظرات