۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۱۰۹
رییس سازمان بسیج رسانه کشور:

رویکرد سازمان بسیج رسانه دوری از حزب‌گرایی و هدایت خبرنگاران به سمت منافع ملی است

رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: یکی از رویکردهای اصلی این سازمان تلاش برای بیرون آوردن اهالی رسانه از حزب‌گرایی و هدایت آنها به سمت منافع ملی است.
رییس بسیج رسانه کشور - دیدار با امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مسعود بصیری، رییس سازمان بسیج رسانه کشور، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به اینکه حدود دو و نیم سال از فعالیت بسیج رسانه می‌گذرد، افزود: این سازمان رسالت عظیمی در بخش رسانه‌های داخل کشور دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه‌های دینی و رسانه‌‌ای اهالی رسانه را به یکدیگر نزدیک کنیم، اضافه کرد: بسیج رسانه از طرق مختلف اهالی رسانه که دل آنها برای انقلاب می‌سوزد را با یکدیگر همراه و همدل کند.

بصیری برگزاری جشنواره آثار رسانه‌ای بچه‌های انقلابی در بخشهای دینی، امر به معروف و نهی از منکر و غیره، برپایی مسابقات مختلف برای خبرنگاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای رسانه‌ها و اجرای طرح ولایت را برخی از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه در سطح کشور ذکر کرد.

وی ادامه داد: تربیت افرادی که در سراسر کشور در مورد سواد رسانه آگاهی‌بخشی کنند، آگاهی نسبت به خانواده، کلینیک رسانه و سلامت خانواده، تربیت مدرس و برگزاری دوره‌های آموزشی سواد و آسیبهای رسانه‌ای برای طلاب و روحانیان برخی دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه محسوب می‌شوند.

بصیری خاطرنشان کرد: در سازمان بسیج رسانه تلاش می‌کنیم اهالی رسانه را از حزب‌گرایی بیرون آورده و به سمت منافع ملی هدایت کنیم.

به گفته بصیری، نزدیک کردن رسانه‌ها به یکدیگر، برگزاری برنامه‌های اردویی و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و دلگرم کردن اهالی رسانه به توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویکردهای سازمان بسیج رسانه در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج رسانه از سال آینده در حوزه مالی رسانه وارد شده و تلاش می‌کند به طرق مختلف به رسانه‌های ضعیف کمک کند.

محسن زاهداحمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی هم در این دیدار، اظهار کرد: در استان برنامه‌‌ریزی مناسبی برای پیگیری اهداف سازمان بسیج رسانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ابتدای هر سال بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب رویکرد رسانه‌های استان تعیین می‌شود، ادامه داد: در این راستا امسال کارگروه رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در خراسان شمالی راه‌اندازی شد که در قالب این کارگروه، مسؤولان استانی اقدام به گزارش‌دهی در مورد فعالیتهای خود پیرامون اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

زاهداحمدی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه مطالبه‌گری در مورد فرمایشات رهبری است، ادامه داد: همچنین به همت بسیج رسانه استان مستندی با موضوع شهید امانی، شهید خبرنگار خراسان شمالی تولید شده که امروز رونمایی شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات