۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۴۲۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان مراقب باشند سوژه به دست دشمنان ندهند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات، همه مسؤولان و آحاد مردم باید مراقب باشند تا به دست دشمنان سوژه ندهند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با رییس و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان، با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: چشم دنیا به انتخابات ایران دوخته شده و از طرف دیگر همه معارضان داخلی و خارجی درصدد هستند ریزترین مسائل نظام و به‌ویژه انتخابات در ایران را چون کوه بزرگ جلوه دهند؛ ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان باید مراقب این رفتار دشمنان باشند.

وی یکی از آثار تقوی را آسان شدن کارها برشمرد و اضافه کرد: یکی از کارهای بسیار دشوار در نظام جمهوری اسلامی، نظارت بر انتخابات است که با دقت و حساسیت اعمال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: یکی از مواردی که امیرمؤمنان علی(ع) به مالک اشتر سفارش کرده این است که ای مالک! من به تو مقام دادم و عده‌ای را تحت امرت ساختم، اما بدان که خداوند متعال از تمام این مقام‌ها بالاتر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: باید بدانیم و آگاه باشیم که بالاتر از هر مقام و منصبی در جامعه، مقام خداوند متعال بوده و او ناظر همه اعمال بندگان است؛ از این‌ رو باید بر اساس تکلیف و با در نظر گرفتن خداوند، عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات، تکلیف پرتکلف است، گفت: نظارت بر انتخابات افزون بر اینکه یک تکلیف و وظیفه است، دشواری‌های خاص خود را هم دارد؛ به همین دلیل کار حساسی که مسؤولان نظارت بر انتخابات انجام می‌دهند شایسته تجلیل است.

استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: در این راستا همه باید بر اساس موازین عمل کرده و مراقب اعمال و گفتار بیگانگان و افراد سودجو باشیم.

وی از مسؤولان نظارت بر انتخابات خواست تا در نظارت بر انتخابات از جوزدگی پرهیز کنند؛ زیرا گروهی برای تخریب فضای سالم انتخابات اقدام به شایعه‌پراکنی و غبارآلود کردن فضای انتخابات کرده و سعی دارند با هیاهو و بد جلوه دادن فضای انتخابات، به آن ضربه وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: همه ما باید خود و اعمال خویش را به قرآن عرضه کنیم که اگر این‌گونه باشد توطئه‌های دشمنان راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان، اضافه کرد: مسؤولان نظارت بر انتخابات باید بر اساس ضوابط و معیارهای دینی عمل کرده و از نفی یا اثبات گروهی از مردم نسبت به انتخابات هراسی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: دیانت ما عین سیاست ما است؛ از این‌ رو بایستی در این راه سختی‌ها را به جان و دل خریده و برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی تلاش کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات