۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۷۱۲۵
آیت‌الله ری شهری:

مومن برای رسیدن به پست و مقام تملق گویی نمی‌کند

آیت‌الله ری شهری با بیان اینکه هیچ صدقه‌ای بالاتر از حق‌گویی نیست، گفت: انسان مومن هرگز برای رسیدن به پست و مقام چابلوسی و تملق گویی نمی‌کند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می‌کند «بارالها! به من توفیق ده سخنی غیر از حق نگویم هر چند گفتن آن سخت باشد».

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه حق گویی بسیار سخت است، اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند «گفتن حق سنگین، اما برای انسان گوارا است در مقابل، باطل گویی راحت اما انسان را بیچاره می‌کند» انسان حق‌گو سرشار از آرامش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «هیچ صدقه‌ای بالاتر از حق‌گویی نیست» انسان در یک شرایط خاص، زمانی که بسیاری از افراد درراستای سازش کاری و یا برای رسیدن به پست و مقام و یا کسب درآمد بالا به چابلوسی و تملق گویی می‌پردازند، بتواند حق بگوید اگر چه تلخ باشد این صدقه‌ای است که در نزد خداوند بسیار محبوب است.

رییس دانشکده علوم حدیث حق گویی را یکی از نشانه‌های ایمان بیان کرد و گفت: انسان‌های مومن می‌توانند سختی حق گویی را تحمل کنند امام صادق(ع) طبق نقل می‌فرمایند «ترجیح دادن حق بر باطل از نشانه‌های ایمان است هرچند گفتن حق برایش زیان‌بار و بیان باطل برای او سودمند باشد»./202/813/ب1

ارسال نظرات