۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۱۷۵
فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام صادق تأکید کرد؛

مقابله با اختلال فرهنگی مسؤولیت اصلی آتش به اختیارها

حجت‌الاسلام طیبی فر با بیان این که با اشاره به حرکت برخی از مسؤولان فرهنگی به سوی اجرای خواسته‌های لیبرالیست‌ها گفت: امروز کار از اختلال فرهنگی گذشته است و ما تزریق فرهنگ غرب در جامعه را شاهد هستیم.
حجت الاسلام طیبی فر، تیپ امام صادق

حجت‌الاسلام حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کلیدواژه آتش به اختیار در دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اظهار داشت: کاربرد این کلیدواژه در مسائل نظامی است و این بحث به دنبال موضوعاتی بود که در گذشته مقام معظم رهبری راجع به جبهه فرهنگی و تهاجم فرهنگی مطرح کرده بودند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری فرهنگ را تعبیر به هوای سالم کردند، گفت: اگر این هوای سالم وارد ریه جامعه شود جامعه را سالم نگه می‌دارد.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: این که چرا بحث فرهنگی کشور به جایی رسیده است که رهبر معظم انقلاب سخن از اختلال فرهنگی و تعطیلی فرهنگی در برخی مجموعه ما می‌دهند برمی‌گردد به نوع تفکر حاکم بر مجموعه‌های فرهنگی کشور که حکم قرارگاه فرهنگی را داشته باشند.

وی با بیان این که اندیشه‌های لیبرالیستی در برخی از مسؤولان فرهنگی کشور رسوخ کرده است، گفت: نگاه به غرب و اندیشه‌ها و فرهنگ غربی در اندیشه مسؤولان فرهنگی کشور نمایان است و تصویب و اجرای سند 2030 یک گام بالاتر و حرکت به سوی خواسته‌های اندیشه‌های غربی است که مطمئناً کارکرد فرهنگی لازم در نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام طیبی فر ریشه اختلال فرهنگی در کشور را در گرایش‌های لیبرالیستی مسؤولان و سرمایه‌گذاری دشمن برای القای فرهنگ غربی و تغییر ذائقه مردم ایران دانست و گفت: کار به جایی رسیده است که نه تنها اختلال در فرهنگ کشور به وجود آمده است بلکه در جهت عکس آن، فرهنگ غربی به جامعه تزریق می‌شود.

وی با بیان این که رهبر انقلاب اسلامی بر روی ولنگاری فرهنگی مدتی است تأکید می‌کنند، ابراز داشت: مخاطب ایشان در مقابله با ولنگاری فرهنگی نسل جوان در دانشگاه و حوزه است؛ ایشان سه نکته را بیان کردند که تشخیص دادن، تحلیل کردن و اقدام کردن بود و امروز که فرمودند جوانان در مسائل فرهنگی آتش به اختیارند به این معنی است که منتظر دستگاه‌های مختل فرهنگی نباشید بلکه خودتان حرکت کنید.

فرمانده تیپ 83 امام صادق(ع) افزود: تشخیص درست نیاز به هیأت‌های اندیشه‌ورز دارد و به دنبال آن تحلیل درست کردن و بعد هم باید بلافاصله اقدام به عمل کرد و نباید منتظر ماند که فلان قانون در کشور تصویب و ابلاغ شود که ما بر اساس آن کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سربازان جنگ نرم باید در میدان فرهنگ حضور جدی پیدا کنند تا فرهنگ ناب اسلامی بتواند جایگزین رگه‌هایی که از فرهنگ بیگانه در کشور ما آمده است شود و آن‌ها را حذف کند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات