۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۱۰۸۵۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

عفاف و حجاب ویترین اسلام ناب محمدی است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ویترین اسلام ناب محمدی(ص) عفاف و حجاب است، گفت: اگر لطمه به این ویترین وارد شود، فرو ریخته و همه باید از ظرفیت ها در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کنند.
پژمانفر

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که عفاف و حجاب مقوله فرهنگی بوده و برای احیای آن باید همه ظرفیت های فرهنگ ساز پای کار بیایند، گفت: امروزه باید ضمن استفاده از ظرفیت های مردمی  نقشه هدفمند دشمنان نظام و انقلاب را که سرمایه گذاری انجام داده اند، خنثی کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جریان های مخالف و معاند نظام سرمایه گذاری تلاش بسزایی از طریق فیلم و محتواهای مختلف نوشتاری و تصویری و از راه تبلیغ بی عفتی و بدحجابی دارند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که جوانان متدین برای احیای انقلاب و نظام اسلامی تاکنون نتوانسته اند آنچنان که باید در عرصه فرهنگی بتازند، بیان کرد: در حقیقت معضل اجتماعی بی حجابی در کلانشهرها هجمه جریان های مخالف و معاند نظام است که باید مراقب این شبیخون فرهنگی در سطح جامعه اسلامی باشیم.

وی با بیان این که دشمنان گاهی ادعای مقابله با کشور ما را دارند و به دنبال نابودی اعتقادات دینی ملت ها هستند، افزود: متأسفانه کسانی که در روزهای نخست انقلاب توأم با مبارزات سیاسی با رژیم شاه شعار مبارزه با استکبار می دادند با تلاش دشمنان روحیه توجه به مستضعفین آنان نابود شد و از این طریق تهاجم به باورها کردند.

ضرورت برخورد قاطعانه دستگاه های قضایی با بی حجابی های تعمدی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید با عطوفت شبهات بحران های فرهنگی را  رفع و در جهت ارتقای انگیزه مردم برای تمایل به حجاب اسلامی و پوشش برتر اقدام شود، بیان کرد: در صورت تعمد از حجاب دستگاه های قضایی باید برخورد قاطعانه داشته باشند زیرا که موضوع عفاف و حجاب امری اعتقادی و مبتنی بر باورها است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی خانواده ها از طریق اهرم الزام و اجبار با فرزندان خود برخورد می کنند و این حرکت آنان را از محیط خانواده دور می کند، خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه جوانان در فضای خانه و اجتماع حاصل همین الزام ها و اجبارهاست.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر تفریط را در اشاعه عفاف و حجاب صادق خواند و اظهار کرد: آنجایی که والدین باید فرزندانشان را از درس حجاب و عفاف سیراب می کردند، قصور کرده و تفریط انجام داده اند اما افراطی در کار نبوده و در محیط خانواده، حوزه علمیه، مساجد،  نهادها و ادارات باید با کارکردهای فرهنگی هدفمند با متجاوزان به حریم حجاب و عفاف برخورد کرد.

مسؤولان فتا با تنش های مجازی برخورد می کنند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسؤولان فتا و نیروهای نظامی و انتظامی باید با تنش های مجازی برخورد کنند، تصریح کرد: بدون شک ویترین اسلام ناب محمدی(ص) عفاف و حجاب است و اگر لطمه و آسیب به آن وارد شود، فرو ریخته و همه باید از ظرفیت ها در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی استفاده کنند./864/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات