۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۱۶۱۴۳
حجت الاسلام عالم زاده نوری با انتقاد از رواج روحیه راحت طلبی در جامعه:

طلاب در سخت ترین شرایط بیشترین خدمت را به جامعه می کنند

حجت الاسلام عالم زاده نوری راحت طلبی و تجمل گرایی را بلای جان جامعه و چشم و هم چشمی را دلیل آن دانست.
عالم زاده نوری

حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که جامعه امروزی گرفتار روحیه راحت طلبی است، گفت: متأسفانه امروزه جامعه و توده مردم گرفتار تجمل گرایی و دنیا طلبی شده اند و به دنبال دست یابی به زیبایی های دنیوی هستند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: امروزه خانواده ها پس از گذشت مدت زمانی، تمامی امکانات خود از جمله لوازم خانگی، ماشین و حتی تلفن همراه را تغییر می دهند به عبارت دیگر به حد خود قانع نیستند و همیشه به دنبال وسیله ای بهتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ این گونه زندگی کردن یعنی همیشه به دنبال امکانات زندگی بودن، یک فرهنگ وارداتی است؛ برخی اساتید از آغاز طلبگی همیشه به ما سفارش می کردند در صورت تهیه وسیله ای که نیازی به آن ندارید یا کنار زدن وسیله ای که قابل استفاده است مسؤول خواهید بود.

حجت الاسلام عالم زاده نوری چشم و هم چشمی را مهم ترین عامل روی آوری جامعه به تجمل گرایی دانست و گفت: متأسفانه امروزه جامعه گرفتار نوعی چشم و هم چشمی شده است به گونه ای که حتی با تغییر منزل خود تمام وسایل زندگی را تغییر می دهد.

وی ادامه داد: رویه ای که برخی افراد انتخاب کرده اند، رویه ای است که انتها ندارد و منجر به ایجاد اختلافات طبقاتی در جامعه شده است و افرادی که این گونه زندگی می کنند، افراد دیگر جامعه که از نظر مادی در وضعیت پایین تری قرار دارند را از نظر روانی شکنجه می دهند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی افزود: بیشتر افراد جامعه توان تغییر منزل یا وسایل زندگی خود را ندارند اما عده اندکی که از توان مالی بالایی برخوردار هستند موجب شده اند چنین مطالبه ای در جامعه ایجاد شود زیرا هنگامی که انسان امکانات مدرن زندگی را در جامعه مشاهده می کند وسوسه می شود و حتی ممکن است دست به فساد نیز زند.

وی با بیان این که در تمامی زمان ها طلاب از نظر اقتصادی بیشترین فشارها را تحمل کرده اند، گفت: طلاب نسبت به جامعه امروزی کمتر به دنبال امکانات دنیایی هستند و علی رغم فشارهای اقتصادی خدمات ارزشمندی را به وجود آورده اند و برخی از آنها بدون هیچ چشم داشتی در اردوهای جهادی به فعالیت می پردازند؛ البته روح پایداری و استقامت در طلاب باید افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام عالم زاده نوری ادامه داد: بنده طلاب فراوانی را می شناسم که در درون خانواده ثروتمندی پرورش یافته اند اما تمامی امکانات زندگی و آسایش را رها کرده اند و اکنون برای تبلیغ در مناطق محروم زندگی می کنند یا در اردوهای جهادی در حال تلاش هستند و به وظیفه خود عمل می کنند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات