۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۲۰۹۴۱
چند خبر کوتاه سیاسی؛

تعدد تغییر سرپرست و وزیر علوم گویای آشفتگی علمی در کشور است

تعدد تغییر سرپرست و وزیر علوم گویای آشفتگی علمی در کشور است، سخنگوی شورای نگهبان هفته دولت را تبریک گفت و فرمانده کل ارتش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (عضو دفتر تحکیم وحدت) در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ضمن انتقاد از بی توجهی به وزارت علوم بیان داشت: تجربه چندین و چندباره حاصل از تعددد تغییر سرپرست و وزیر علوم، گویای آن است که تا اوضاع این وزارتخانه سامان نگیرد، جو علمی کشور همچنان مشوش و آشفته خواهد ماند.

 

در ابتدای این نامه آمده است: شاهد بودیم که در چند هفته اخیر، خبرهای مربوط به اعضای کابینه‌ پیشنهادی دولت دوازدهم و رأی اعتماد مجلس به ایشان، در صدرِ اخبارِ کشور قرارگرفته بود که با اخذ رأیِ اعتماد در مجلس شورای اسلامی، مقادیری از این تب‌وتاب، فروکش کرد؛ اما همچنان جای خالی متصدی وزارت علوم حس می‌شود. شاهدیم که در حال حاضر نیز، شما برای این وزارت، سرپرست منصوب نموده‌اید، سِمتی که نیاز به اخذ رأی اعتماد از مجلس ندارد.

 

همچنین در ادامه این نامه تاکید شد: آنچه در این میان باعث ایجاد نارضایتی جامعه دانشگاهی از عملکرد شما شده است، نگرانی از تکرارِ حوادثِ تلخ وزارت علوم در دولت یازدهم و نیز بی‌توجهی‌ها و نگاه‌های حداقلی به این وزارتخانه و جامعه دانشگاهی است. رکنی که موتور پیشرفت کشور و تربیت‌کننده نیروی متخصص و متعهد برای تمام ارکان اجرایی و حکومتی کشور است.

در بخش دیگری از این نامه بیان شد: اگر دولت دوازدهم نیز بخواهد نگاهی جناحی و سیاسی به این وزارتخانه داشته باشد، شاهد تصمیم‌گیری‌های سیاست زده‌ای خواهیم بود که نمونه‌های آن را در دولت یازدهم نیز شاهد بودیم؛ که در پی آن رشد شتاب علمی کشور کاهش یافت و این موضوع، مانع رشد و تعالی یافتن دانشگاه‌های کشور شد. این خطر کماکان با نگاه حداقلی دولت دوازدهم که همچنان وزیر علوم را به مجلس شورای اسلامی معرفی نکرده، در کمین جامعه علمی کشور است.

در این نامه خطاب به روحانی خاطر نشان شد: تجربه چندین و چندباره حاصل از تعددِ تغییر سرپرست و وزیر علوم، گویای آن است که تا اوضاع این وزارتخانه سامان نگیرد، جو علمی کشور همچنان مشوش و آشفته خواهد ماند و این موضوع نیز، خود مانع ترقی علمی کشور خواهد شد. مانند اعتراض‌های صنفی دانشجویان، کاهش شتاب علمی کشور و نارضایتی تشکل‌های انقلابی و حتی همسو با دولت به نبود فضای مناسب برای فعالیت که در چهار سال گذشته شاهد آن بودیم.

همچنین در این نامه بیان شد: در باب تشکل‌های دانشجویی نیز، جامعه دانشجویی از شما، جلوگیری از رشد قارچ گونه‌ تشکل‌های  بی‌هویت را مطالبه دارد. تشکل‌هایی که به نام جنبش‌های دانشجویی تشکیل می‌شوند، ولیکن ریشه در حمایت‌های دولتی دارند. ازآن‌رو که هدف این تشکل‌ها، صرفاً ایجاد تنش در محیط‌های دانشگاهی و دانشجویی است. این موضوع به معنی عدم لزوم وجود تشکل‌ها با تفکرات مختلف نیست بلکه به معنی پایمال نکردن آبرو و هویت جنبش دانشجویی است. چرا که بعد از انتخابات سال 92 شاهد ظهور تشکل‌هایی در دانشگاه‌های کشور بودیم که اسماً دانشجویی بودند، ولیکن از استقلال ساختاری لازم برخوردار نبوده و ساختاری بالا به پایین و دولت ساخته داشتند.

در ادامه این نامه تشریح شد: تشکل‌های یک بار مصرفی که حالا، بعد از انتخابات پشت سر گذاشته‌شده، در پی اقدام برای ادغام هستند چرا که زمان کارایی آن‌ها به سر آمده است. این در حالی است که اصالت جنبش و فعالیت‌های دانشجویی، به آزادگی و عدم وابستگی است. چنین اقدامی در دولت یازدهم از تاریخ جنبش دانشجویی کشور حذف نمی‌شود.

همچنین در این نامه خطاب به  روحانی بیان شد: جامعه دانشگاهی و علمی کشور، امروز از شما به عنوان رئیس جمهور منتخب مدیری شایسته و لایق را برای وزارت علوم توقع دارد که خود دغدغه پیشرفت علمی کشور را داشته و نیز دارای دیدگاهی درست و کامل و جامع نسبت به آن باشد. فردی که شخصیت مستقلی داشته باشد و دانشگاه را قربانی جناح بندی سیاسی خود نکند. وزیری مدبر و فراجناحی که نه دانشگاه را تبدیل به باشگاه سیاسی کند و نه مانع رشد و فعالیت سیاسی دانشجویان در سطح دانشگاه شود.   

در بخش دیگری از این نامه تصریح شد: چنانچه وضع مهم‌ترین وزارتخانه به همین منوال باقی بماند، جامعه‌ دانشگاهی کشور درباره شما قضاوت سختی خواهد کرد. به امید آنکه روزی جمهوری اسلامی ایران سردمدار همه‌ حوزه‌های علمی در جهان باشد.

محسن رضایی انتصاب امیر سرلشکر موسوی به فرماندهی کل ارتش را تبریک گفت

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی، انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی را به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

حسن اعتماد مقام معظم فرماندهی کل قوا در انتصاب جنابعالی به فرماندهی کل ارتش را که بیانگر مراتب ایمان، تعهد و شایستگی شماست، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

امید است خداوند متعال توفیق خدمت روزافزون به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت و فرماندهی  فرمانده معظم کل قوا به جنابعالی عطا فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم انتصاب امیران موسوی، صالحی و حاتمی را تبریک گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و رئیس پیشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، انتصاب امیر سرلشکر موسوی به فرماندهی ارتش، امیر سرلشکر صالحی به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر حاتمی به وزارت دفاع را به آنها تبریک گفت.

متن پیام‌ها به شرح زیر است:

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

ارتقاء درجه سرلشکری و انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.

 

برادر ارجمند امیر سرلشکر عطاءالله صالحی

جانشین محترم ستاد کل نیروهای مسلّح

سلام علیکم

انتصاب شایسته حضرتعالی از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین ستاد کل نیروهای مسلّح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.

 

برادر ارجمند امیر سرتیپ حاتمی

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح

سلام علیکم

انتخاب شایسته حضرتعالی را به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح که نشان از توانمندی و تجارب شما در طول سالها خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح دارد، صمیمانه تبریک می گویم.

ان شاءالله حضور جنابعالی در این مسئولیت خطیر همراه با تجارب ارزشمندتان در سال های دفاع مقدس و پس از آن، موجب ارتقای بیش از پیش توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از نظام مقدس ج.ا.ا در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شود.

از خداوند متعال توفیقات روزافزونتان را مسئلت می نمایم.

سخنگوی شورای نگهبان هفته دولت را تبریک گفت

‌ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی مطلبی در کانال تلگرامی خود هفته دولت را تبریک گفت.

وی در این مطلب نوشت:

«به بهانه هفته دولت

شما باید هر وقت من را می بینید، بپرسید چه می‌کنی؟ و حتی سر من فریاد بکشید؛ البته فریادی برادرانه و همچون اعضای یک خانواده که برای مستضعفان چه کرده‌ای؟

(شهید محمدعلی رجایی)»

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با نقل فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته اعضای هیئت دولت با ایشان که در آن توصیه به تحمل شنیدن صدای مخالف، با بالا بردن حِلم و استقبال و استفاده از نقادی داشتند،‌ هفته دولت را به همه دولت‌مردان تبریک گفته و برای آنان آرزوی موفقیت کرده است.

فرمانده کل ارتش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در اولین روز پس از معارفه با حضور در مرقد امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی،امیر خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی،امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی،امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی،امیر محمودی معاون اجرایی ارتش و امیر حبیبیان فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را همراهی کردند.

سرلشکر موسوی در حاشیه این تجدید میثاق با بیان اینکه فلسفه وجودی ما جامه عمل پوشاندن به آرمانهای امام (ره) است، گفت: در گذشته یک کشور و ارتش وابسته داشتیم اما با رهبری امام خمینی(ره) امروز یک کشور و ارتش مستقل و با آبرو در جهان داریم که تحت رهبری مقام معظم رهبری این راه را ادامه خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش با حضور بر سر مزار امیر سرلشکر سلیمی و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در تاریخ 30 مرداد 1396 با حکم مقام معظم رهبری،فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سرلشکر صالحی شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین هفته دولت را به کابینه دوازدهم تبریک گفت

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی فرا رسیدن هفته دولت را به رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

رئیس جمهور محترم ، وزیران و اعضای ارجمند هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

سپاس بی‌کران خداوند متعال را که در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌تعالی‌وفرجه‌الشریف)و رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، نظام مقدس جمهوری اسلامی در آستانه دهه چهارم از عمر مبارک خود و در قالب مردم سالاری دینی، دولت مردان و کارگزاران ارشد قوه مجریه خویش را در دولت دوازدهم در کمال آرامش و امنیت انتخاب نمود.  رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی رئیس جمهور محترم، پس از بحث‌های جدی نمایندگان مردم و دفاعیات وزرای محترم پیشنهادی، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام مردم سالار دینی در جمهوری اسلامی ایران است.

بی‌تردید مسؤلیت‌ها در این نظام مقدس نعمتی از جانب پرورگار است تا مسؤلان با خدمت صادقانه به مردم خصوصاً محرومان و مستضعفان جامعه و حفاظت از نظام اسلامی و عزت آن در جهان، کمال و سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین نمایند.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که اسوه صداقت و خدمت به مردم بودند، و تبریک به وزرای محترم که توانستند رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب نمایند، هفته دولت را به اعضای هیأت محترم دولت تبریک گفته و توفیق روز افزون ایشان را در خدمت به مردم و جامعه اسلامی و عمل به توصیه‌های داهیانه امام خامنه‌ای (مدالظله‌العالی) از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و بار دیگر آمادگی بسیج را در کمک به دولت محترم در راستای حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف، اعلام می‌نمایم./907/ ۳۰۳/ص

ارسال نظرات