۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۲۱۹۵۱
آیت الله اعرافی:

گسترش فرهنگ قرآنی یک ضرورت در حوزه علمیه است

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که گسترش فرهنگ قرآنی یک ضرورت در حوزه علمیه است، گفت: نیازمند تفسیرهای موضوعی و تخصصی هستیم و در این راه باید طلاب و روحانیان پیشگام باشند.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دقایقی پیش در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی بیان وحی در دامغان اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی موج بزرگی از اقبال به قرآن به راه افتاد.

وی با اشاره به وجود 12 مرکز آموزش قرآنی در سطح حوزه های علمیه کشور گفت: گسترش فرهنگ قرآنی یک ضرورت به ویژه در سطح حوزه های علمیه است؛ نیازمند تفسیرهای موضوعی و تخصصی هستیم و در این راه باید طلاب و روحانیان پیشگام باشند.

مدیر حوزه های علمیه راه اندازی مراکز تخصصی حوزوی در رشته های تفسیر و علوم قرآنی را بسیار تاثیر گذار برشمرد و افزود: اما فراموش نکنیم که رسیدن به آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب در بخش حفظ و تعمق در آیات قرآن است هزاران کوشش معنوی و کار علمی باید انجام شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حوزه علمیه باید به شبهات راجع به قرآن پاسخ دهد، ابراز کرد: حوزه علمیه باید گام های بزرگی در مسیر قرآن بردارد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز به لطف فعالیت‌های قرآنی گسترده در ایران اسلامی انوار قرآن در جای جای جهان بیش از پیش تابیده و قرآن آموزان مراکز قم و دیگر نقاط کشور در لباس اساتید قرآنی در بیش از 100 کشور جهان فعالیت می کنند.

امام جمعه قم با بیان این که کتاب مسیحیان به هزار زبان ترجمه شده اما ترجمه های قرآن با همه تلاش ها به تازگی از 100 گذشته است، بیان کرد:‌ شاهد موج عظیم و پرونده درخشانی در قلمرو ترجمه تحقیق و تفسیر قرآن هستیم اما تا سرمنزل مقصود راه بسیاری مانده است.

وی سیاست مدیریت جدید حوزه های علمیه کشور را ارتقای حوزه های علمیه شهرستانها، افزایش رشته های تخصصی، اختیارات بیشتر مدیران استانی و مدارس، راه اندازی درس خارج، درس های قوی تفسیر و رشته های و شاخه های مرتبط با آن عنوان کرد./977/پ202/ب1

ارسال نظرات