۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۲۳۲۲۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ شالوده‌ توسعه در تمام بخش‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه در هر زمینه ای مرهون توسعه فرهنگی است و نمی شود به فرهنگ توجه نکرد؛ اما انتظارداشت رشد و توسعه اتفاق بیفتد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز به کار فعالیت انجمن اهل قلم تبریز، اظهار داشت: اهالی فکر و ‌اندیشه، ‌نقطه‌ی اتکای ما برای رشد، تعالی و بالندگی فرهنگ هستند و جمع شدن این فرهیختگان در کنار هم راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات عرصه‌ی فرهنگ خواهد شد.

وی افزود: محور فعالیت انجمن اهل قلم استان بر ارائه‌ی راهکارهای مناسب جهت بهره‌مندی جامعه از تلاش‌های آنان و استعدادیابی و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه این حوزه و تقویت تفکر خلاق در حوزه نویسندگی و تولید فکر استوار خواهد بود.

وی گفت: کم نیستند بزرگان و اندیشه‌ورانی که شب و روز خود را صرف تعالی فرهنگ می‌ کنند و با آثاری که خلق می نمایند در این عرصه اثرگذارند، اما  متاسفانه در حوزه‌ی تعامل بین نویسنده و مخاطب این آثار خللی وجود دارد که امیدواریم با آغاز به کار این انجمن بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

محمدپور با اشاره به اینکه شالوده‌ی توسعه در تمام بخش‌ها،‌ توسعه‌ی فرهنگ است،‌ تاکید کرد: توسعه در هر زمینه ای مرهون توسعه ی فرهنگی است و نمی شود به فرهنگ توجه نکرد ولی انتظارداشت رشد و توسعه  اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما با تکیه بر فهم بیشتر می توانیم در سرنوشت جامعه مان نقش اثرگذاری داشته باشیم و این جز با تکیه بر ارزشهای منبعث از فرهنگ غنی ما میسر نمی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر به توسعه‌ی فرهنگی می‌اندیشیم باید به انس و الفت با قلم و مطالعه اهتمام ویژه داشته باشیم چراکه مطالعه لازمه‌ی یک جامعه توسعه یافته است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر توجه عمومی در جامعه به سمت مسائل اقتصادی و صنعتی معطوف شده و حوزه‌ی فرهنگ در مهجوریت مانده است،‌ اما باید اصل پایه و بنیان بودن فرهنگ برای همه‌ی فعالیتها و پیوست فرهنگی در بخش‌های مختلف، مد نظر مسوولان قرار گیرد.

محمدپور،‌ تاکید کرد: نیاز شدیدی برای تحرک فرهنگی در جامعه احساس می‌شود و می‌بایست با راهکارهای اساسی و برنامه ریزی منسجم به سمت حل مسائل و مشکلات حوزه ی فرهنگ حرکت کنیم.

وی گفت: متخصصان و اصحاب هر حوزه‌ای از فرهنگ و هنر با توجه به شناخت کافی از نقاط ضعف و قوت آن بخش بهتر می‌توانند مسائل و مشکلات را احصاء کرده و راهکار برطرف کردن آن را نیز ارائه دهند و بر این اساس تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری و واسپاری امور به اهالی فرهنگ و هنر بهترین راهکار برای حل مشکلات این بخش است.

گفتنی است، در ادامه با رای حاضران در نشست یازده نفر از اساتید اهل قلم به عنوان هیات موسس انجمن یاد شده معرفی شدند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات