۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۴۳۴۴
۲۷ و ۲۸ شهریور ماه؛

دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران برگزار می شود/ رونمایی از موتور جستجوگر امین

دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران طی روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریورماه در قم برگزار می شود.
طائی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی طائی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد با بیان این که شکوفایی و شناسایی استعدادهای برتر و طلاب هنرمند در فضای مجازی از اهم اهداف این همایش سراسری است، اظهار داشت: برنامه بلند مدت حوزه‌‌های علمیه خواهران در فضای مجازی، فراهم کردن یک بستر پاک و امن برای فعالیت خواهران طلبه است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری این همایش در روزهای در روز دوشنبه و سه‌شنبه‌ ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه  سال جاری خبر داد و عنوان داشت:  دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با هدف ایجاد زمینه مناسب برای تولید آثار موفق دینی در فضای مجازی و شکوفایی و شناسایی استعدادهای برتر و طلاب هنرمند با حضور بیش از 300 نفر از طلاب و استادان خواهر در مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

طائی‌زاده با بیان این‌که سامانه کوثرنت و کوثربلاگ بزرگ‌ترین اجتماع دینی طلاب در فضای مجازی است،‌ گفت:  حوزه‌‌های علمیه خواهران در فضای مجازی، فعالیت در شبکه‌‌های اجتماعی اختصاصی را اولین اولویت کاری خود می داند؛ چرا که تاثیرگذاری در فضای مجازی زمانی محقق می‌شود که فضای مجازی پاک باشد و به همین منظور است که سامانه کوثرنت و کوثربلاگ طراحی و تولید شده است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این شاخص‌های زن مسلمان در این همایش تبیین خواهد شد، عنوان داشت: رونمایی از موتور جستجوی امین به عنوان  یک سامانه پرسش و پاسخ در حوزه علوم اسلامی و انسانی از دیگر رویدادهای مهم این همایش خواهد بود.

طائی‌زاده ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران در دومین همایش فعالان فضای مجازی علاوه بر تقدیر از فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران، برنامه‌های دیگری همچون  سخنرانی شخصیت‌های برجسته، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی فضای مجازی را پیش بینی کرده است.

وی به پتانسیل قوی حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی حاضر در سامانه کوثرنت بیش از 80 هزار و در سامانه کوثربلاگ بیش از 8 هزار خواهر طلبه در حال فعالیت و تولید محتوای دینی هستند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران به تبیین گزاره های تمایز گر سامانه های فعال حوزه علمیه خواهران در فضای مجازی پرداخت و گفت: بومی بودن سامانه های طراحی شده،  فضای امن و نجیب و همچنین عدم وجود مطالب و تبلیغات زرد و بی‌محتوا موجب تمایز سامانه کوثرنت و کوثربلاگ نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

طائی‌زاده با اشاره به این که اهمیت فضای مجازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست, ابراز داشت:  باید توجه داشت که علاوه بر نهاد‌های کشوری، مراجع عظام نیز به حضور طلاب و فرهنگ‌سازی در فضای مجازی تاکید دارند؛ بر این مدار باید به صورت عملیاتی، برنامه‌ریزی صورت گیرد تا طلاب و روحانیون نیز در این فضای به تولید محتوای دینی بپردازند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر مشخص بودن هویت طلاب در فضای مجازی گفت: هویت طلاب در فضای مجازی باید به‌گونه‌ای باشد که طلاب در فضای مجازی به عنوان مرجع مسائل دینی شناخته شوند و ما نیز باید بستر مناسبی برای این هویت فراهم کنیم.

طائی‌زاده با اشاره به این‌که فقط طلاب حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند در سامانه کوثرنت و کوثربلاگ فعالیت کنند، اظهار داشت: مهارت‌افزایی طلاب در فضای مجازی از دیگری مواردی است که باید به آن توجه شود تا طلاب بتوانند از تخصص و حرفه خود در فضای مجازی استفاده کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، محمدتقی جلیلی صفت نیز در نشست خبری دومین همایش فعالان فضای مجازی که از سوی حوزه علمیه خواهران 27 شهریور ماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد، از پایان مهلت ارسال آثار به فراخوان ثبت آثار بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: ارسال آثار طلاب خواهر رشد چشمگیری داشته است.

دبیر همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران به ارائه آماری آثار ارسالی به دبیر خانه همایش پرداخت و گفت: 755 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده  که از این تعداد 46 درصد آثار در قالب وبلاگ‌نوشت، 25 درصد لینک مستقیم مطلب در کوثرنت، 18 درصد کوتاه نوشت و 10 درصد از آثار شامل پیام‌رسان‌ها و صفحه های شبکه‌های اجتماعی بوده است.

جلیلی صفت از استقبال خوب طلاب خواهر در دومین همایش فعالان فضای مجازی برای شرکت در فراخوان و تولید محتوای دینی خبر داد و ابراز داشت:  فراخوان ثبت آثار بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی از اوایل مردادماه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آغاز و پس از یک مرحله تمدید تا 15 شهریور ادامه داشت.

دبیر همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران گفت: آثار دریافتی تا تاریخ 23 شهریور سال جاری از سوی داوران بررسی می شود و برگزیدگان ضمن معرفی به دبیرخانه، به همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران دعوت می شوند و از آنان تقدیر خواهد شد./837/پ۲۰۱/ج

ارسال نظرات