۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۶۴۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

محرم فرصت دوباره برای معرفت افزایی است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه محرم فرصتی دوباره برای معرفت ‌افزایی و آشنایی با معارف دین است، گفت: َعلَم امام حسین(ع) مانع از ذلت‌ پذیری، گردن خم کردن، تسلیم و سازش جامعه خواهد شد.
شفیعی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود در مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز با بیان اینکه ماه محرم فرصتی دوباره برای معرفت ‌افزایی و آشنایی با معارف دین است، خاطرنشان ساخت: منابر، هیأت ‌ها،‌ تکیه ‌ها، مداحی ‌ها، سیاه ‌پوشی‌ها، نذری‌ ها و ارادت‌ به ساحت سیدالشهدا، فرصت جدیدی برای انس جامعه با دین و زنده نگه داشتن فضیلت ها است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به ظهور خطا در عملکرد برخی از مبلغان مذهبی افزود: چنین غفلت و ضعفی را نمی ‌توان بهانه ‌ای برای زیر سؤال بردن اصل حرکت عاشورا تلقی کرد هر چند که مبلغان در منابر با مطالعه و استدلال مطالب ایراد کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: هیأتی که در آن از انقلاب اسلامی، شهدا، بیداری اسلامی،‌ مقاومت مردم بحرین و یمن و مظلومیت مسلمانان میانمار سخن به میان نیاید، انقلابی نیست.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه گرفتن پرچم امام حسین(ع) از جامعه ذلت‌ پذیری، گردن خم کردن، تسلیم و سازش را دربرخواهد داشت، تصریح کرد: این پرچم مانع از فرود آمدن سرها است و در صورت نبود امام حسین(ع) تاکنون برخی کلمات از فرهنگ‌ ها حذف شده بود.

وی با اشاره به اینکه آزادگی و ایستادگی با امام حسین(ع) معنا دارد، عنوان داشت: کربلا حرکتی با مدیریت و رهبری امام معصوم(ع) است که وجود سالار شهیدان آن را از سایر وقایع و رویدادهای تاریخی متمایز می سازد؛ از این رو وظیفه نباید بگذاریم آسیب و حاشیه های وارده از طرق دیگر، عظمت کربلا را زیر سؤال ببرد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان خاطرنشان ساخت: گریه بخشی از کربلا و همه استدلال نیست، بخشی از صحبت‌ های امام حسین(ع) در حرکت از مدینه تا کربلا همراه با گریه بود اما نه گریه ی عجز و ناتوانی! از این رو گریه بخشی از سازوکار لازم برای حرکت است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات