۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۸۰۱
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی:

احیای امر به معروف راه و رسم انبیا برای به سعادت رساندن جامعه است

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: راه و رسم همه انبیا برای اینکه جامعه را به سعادت واقعی برسانند احیای مسؤولیت بزرگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی ازمنکراست.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در نشست رونمایی از کتاب « فقه امر به معروف و نهی ازمنکر»که امروز 2 مهر در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و گرامیداشت هفته مقدس و امر به معروف و نهی از منکر گفت: راه و رسم همه انبیا برای اینکه جامعه را به سعادت واقعی برسانند احیای این مسؤولیت بزرگ و فریضه الهی است.

وی درادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین دلیل قیام عاشورا را احیای این فریضه الهی برشمرد و اظهارکرد: براساس سخنان شهید مطهری(ره) عاشورا حول سه محور بررسی می شود که یکی دعوت و درخواست یزید از امام حسین(ع) برای بیعت است که با مخالفت امام مواجهه شد.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه از دیگر دلایل نهضت حسینی، نامه های مردم کوفه به امام (ع) است، افزود:از مهمترین دلیل قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است که اگر دو عامل دیگر هم نبودند برای قیام عاشورا همین دلیل کافی بود.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر، فریضه ای الهی و واجب است، تصریح کرد: در واقع بین مردان و زنان مومن رابطه ولایی برقرار است  که یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می کنند چرا که اگر حق این فریضه الهی در جامعه اداشود، همه فرایض دیگر هم استقامت پیدا می کنند.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی درادامه با اشاره به این مطلب که دعوت به امر به معروف، دعوت به اسلام است، تصریح کرد: اگر قرار باشد جامعه در دیگر عرصه ها مانند اقتصاد مقاومتی، سیاست، اخلاق، روابط اجتماعی، استقلال و عزت در برابر استکبار به تعالی برسد احیای این فریضه الهی لازم است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات