۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۱۵۹
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی:

وجود۱۲هزار تشکل قرآنی درکشور

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار تشکل قرآنی در کشور، گفت: امسال هیچ اعتباری از اعتبارات مصوب مجلس برای کارهای قرآنی تخصیص نیافته است.
حجت الاسلام کوششی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، حجت الاسلام سید حسن کوششی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار تشکل قرآنی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی  بیان کرد: با این وجود تعداد مؤسسات قرآنی  دارای شماره ثبت که می توانند در مجمع عمومی اتحادیه های قرآنی شرکت کنند بین سه تا چهار مؤسسه بوده که این مؤسسات در انتخابات مجامع ۲۱ استان کشور شرکت می کنند.

قوانین دست و پا گیر مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور به مشکلات مؤسسات قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات مؤسسات به دستگاه های حاکمیتی و بخشی نیز به خود آن ها باز می گردد.

کوششی اضافه کرد: مشکلات حقوقی مؤسسات و قوانینی که بعضا دست و پا گیر موسسات شده است از جمله مالیات و اظهار نامه های مالیاتی از جمله مهمترین مشکلات مؤسسات قرآنی بوده که باید دستگاه های حاکمیتی برای حل آن کمک کنند.

وی، مشکلات مالی و اعتباری را از دیگر مشکلات مؤسسات قرآنی عنوان کرد و گفت: اعتباراتی که مجلس برای فعالیت های قرآنی تصویب می کند باید در قالب طرح و برنامه های حمایتی در اختیار موسسات قرار گیرد که این اعتبارات ناچیز است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور تأکید کرد: مجموعه های قرآنی مجموعه های خدمت رسان هستند که باید مورد حمایت دستگاه های حاکمیتی قرار گیرند.

مؤسسات قرآنی توانمند و بروز شوند

کوششی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مؤسسات مربوط به خودشان است، تأکید کرد: موسسات قرآنی بایستی خودشان را توانمند کرده و نسبت به رویدادهای قرآنی، اتفاقات فرهنگی مورد نیاز جامعه، دغدغه های مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام در برنامه های توسعه خود را بروز کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مؤسسات باید متناسب با اقتضاعات، آداب و رسوم، توانمندی و شرایط هر منطقه  و محله برنامه ریزی کرده چراکه در موضوعات قرانی ممکن است همه نسخه ها در همه جای کشور مؤثر نباشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با تدکید بر اینکه کپی برداری صرف نمی تواند در فعالیت موسسات موثر باشد، عنوان داشت:  نیاز است که جاذبه قرآنی توسط مؤسسات ایجاد شود.

کوششی با اشاره به تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت های قرآنی در مجلس طی سال گذشته، افزود: در سال گذشته تنها پنج درصد محقق شد.

دولت نسبت به فعالیت های قرآنی متناسب با انتظارات حرکت نمی کند

وی با بیان اینکه امسال نیز اعتبارات فعالیت های قرانی تغییری نداشته است، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ اعتباری از اعتبارات مصوب مجلس برای کارهای قرآنی داده نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور تأکید کرد: انتظار داریم دولت نسبت به فعالیت های قرآنی توجه ویژه داشته باشد اما متناسب با انتظارات حرکت نمی کند.

کوششی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات فعالیت های قرآنی مردمی است، افزود: سال ها میلیاردها تومان کمک از ناحیه مردم به فعالیت های قرآنی تزریق می شود که شاید بودجه مصوب مجلس حتی یک بیستم آن نیز نباشد./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات