۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۳۳۲۲۲
مدرس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

از خود بیگانگی فرهنگی نخستین گام استکبار در فتح سرزمین ها است

مدرس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: دشمن پیش از انجام هر کاری در تهاجم به کشورهای دیگر و فتح سرزمینهای آنان، تلاش می‌کند با تهاجم فرهنگی مردم آن سرزمین را از فرهنگ خود بیگانه کند.
شهرضا - فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حاج حیدری صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در تالار فجر شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تأکید فرموده‌اند، ایشان بارها به مسؤولان گفته‌اند پیش از انجام هر کاری پیوست فرهنگی ان را تهیه کنند زیرا آنچه از ان به عنوان تهاجم یا ناتوی فرهنگی یاد می‌شود در حقیقت مقدمه‌ای برای غلبه همه جانبه دشمن بر همه امور زندگی ما است.

وی اظهار کرد: متأسفانه مصادیق تهاجم فرهنگی در جامعه ما بسیار زیاد شده است ولی آنچه بیش از این باعث تأسف است آن است که برخی از مسؤولانی که به تناسب جایگاهی که دارند باید در حوزه فرهنگی تلاش کنند نسبت به اینگونه مسائل بی توجه هستند و ثمرات این بی توجهی همه بخشهای جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدرس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به بخشهایی از سخنان امام خمینی(ره) درباره تهاجم فرهنگی، بیان کرد: علت اشتیاق جوانان به مسائل جنسی و شهوت‌آلود باید بررسی شود، قدرتهای بزرگ جهانی به دنبال استحاله شخصیتی مردم جامعه ما هستندو قصد دارند تا با تقویت از خودبیگانگی فرهنگی در جامعه ما، مردم را به موجوداتی وابسته تبدیل کنند.

حجت الاسلام حاج حیدری ادامه داد: دشمنان قصد دارند تا با تبدیل اقشار مختلف جامعه ایرانی به شخصیتهای غربی زمینه نفوذ فرهنگی و بعد از آن نفوذ اقتصادی و در نهایت تهاجم نظامی را فراهم کنند، به همین دلیل لازم است اقدامات فرهنگی در راستای آگاه سازی عمومی برای سنین بزرگسالی و آموزش کودکان از دوران حضور در مهدهای کودک و مدارس انجام شود.

وی گفت: مهمترین گام در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی تقویت باورهای دینی و مذهبی و افزایش دانش مردم درباره وقایعی است که به دست استکبار جهانی انجام می‌شود، استکبار جهانی به شدت از حضور ایران در مجامع جهانی می‌ترسد زیرا ایران اسلامی حرفهایی برای گفتن دارد که اگر منتشر شوده و به گوش جهانیان برسد منافع آنان به خطر می‌افتد.

مدرس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: در شرایط فعلی خط مقدم مبارزه با دشمن در حوزه فرهنگی است، از دیدگاه فرهنگ سیاسی اسلام استکبارگران، منفعت طلبانی هستند که برای رسیدن به مقاصد خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند و اگر در برابر آنان و دسیسه‌های آنان غفلت کنیم به جهانخوارانی تبدیل می‌شوند که امکان ادامه حیات را از همه انسانهای دیگر سلب می‌کنند.

حجت الاسلام حاج حیدری تأکید کرد: از نظر اسلام هر انسانی که مورد ظلم قرار گرفته باید قیام کند و در برابر ظالم سکوت نکند، در اینجا صف انسانهای مستضعف از نظر فکری و مستضعف از نظر مالی از هم جدا می‌شود و اگر به خوبی بررسی کنیم می‌بینیم که دشمن ایجاد ضعف فرهنگی را مقدمه‌ای برای ضعف مالی در گروه‌ها و کشورهای مخاطب خود قرار می‌دهد پس برای حفظ منافع مالی کشور هم که شده باید در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال غلبه فرهنگی بر دیگر مردم جهان است تا به این وسیله بر منافع مالی آنها و ذخایر طبیعی کشورشان غلبه کند، در این میان مردم کشوری مانند ایران در برابر آن ایستادگی و با هوشیاری مانع تحقق دسیسه‌های استکباری آن می‌شوند به همین دلیل است که همواره موج گسترده‌ای از تهاجمات علیه کشورهای آزادیخواه همچون ایران انجام می‌شود.

مدرس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بر اساس آنچه «یوزف اچ یرشلمی – مدیر مرکز مطالعات اسراییل» مطرح کرده است مهمترین مانع در برابر تحقق اهداف استعماری و استکباری غرب در فرایند تهاجم فرهنگی علیه ایرانیان ریشه‌ها و مبانی هویتی آنان است که بخش قابل توجهی از آنها متأثر از باورهای دینی و مذهبی آنان است، به همین دلیل نخستین برنامه عملی آنها در این زمینه بی ارزش جلوه دادن اعتقادات فرهنگی و ترویج شبهات مختلف درباره مسائل اعتقادی است.

حجت الاسلام حاج حیدری اظهار کرد: تضعیف اخلاق و باورهای دینی در جامعه ایرانی مهمترین محور تهاجمات فرهنگی است زیرا دشمن به خوبی می‌داند باورهای مذهبی باعث پیروزی انقلاب، پیروزی در جنگ تحمیلی و سازندگی کشور شده است اما استراتژی دشمن در این راستا فراهم آوردن زمینه‌ای است تا همه مردم جامه حتی افراد کهنسال نسبت به باورهای دینی خود تردید کنند./868/پ203/ب1

ارسال نظرات