۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۳۴۲۶۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

سنت‌ ساز حرکات خیر و اعمال حسنه شویم

رییس ستاد اقامه نماز گفت: هر یک از ما می‌توانیم رهبر و پایه‌گذار یک سنت عالی باشیم؛ لازم نیست هر کاری که دیگران انجام می‌دهند لزوماً ما هم همان کار را انجام دهیم.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خداوند در تعریف قیامت بر «خیر و ابقی» بودن اعمال که هر یک ارزش‌هایی دارد، تأکید می‌فرماید.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از مساجد روزی یک صفحه قرآن می‌خوانند، قطعاً به مرور زمان این حرکت معنوی به عنوان یک سنت و رسم نیک و پسندیده تبدیل می‌شود و عده بیشتری آن را اجرا خواهند کرد.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به برخی هزینه‌هایی که در مراسم اموات انجام می‌شود، ابراز داشت: یکی از کار‌هایی که خوب است آن را به عنوان سنت و فرهنگ نهادینه کنیم این است که به جای گل‌هایی که برای یک عزیز از دست رفته می‌گیریم، آن را در کارهای خیر مصرف کنیم، به عنوان مثال پول آن را به دانشجویی که مسؤولین دانشگاه او را می‌شناسند و از فقر او آگاه هستند، به عنوان خرج تحصیل بدهیم و ثواب آن را به روح اموات از دست رفته بفرستیم.

وی در ادامه افزود: همچنین می‌توان به جای گل بردن برای یک عروس و داماد یا کسی که بچه‌اش تازه متولد شده، کتاب هدیه داد و با انجام این قبیل کارهای خیر سنت‌ساز شد.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: به فرمایش خداوند در قرآن بندگان خوبِ خدا همیشه می‌خواهند رهبر باشند بنابراین هر یک از ما می‌توانیم رهبر و پایه‌گذار یک سنت عالی باشیم. لازم نیست هر کاری که دیگران انجام می‌دهند لزوماً ما همان کار را انجام دهیم.

برای فرهنگ‌سازی امور نیک از ساده ترین کارها شروع کنیم

رییس ستاد اقامه نماز با اعتراض به اینکه چرا باید مردان و زنان ما همواره مُد پذیر و قالب پذیر باشند، عنوان کرد: متأسفانه آثار شاه عباس که چند قرن پیش زندگی می‌کرده هنوز وجود دارد، اما آثار جمهوری اسلامی به آن اندازه دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام قرائتی ابراز داشت: برای فرهنگ‌سازی امور نیک از ساده ترین کارها شروع کنیم. امام خمینی(ره) برای دعوت افراد به سفره غذا «بسم الله» می‌گفت و معتقد بود این عبارت که به نام جلاله «الله» مزین شده از کلمه بفرمایید بهتر است.

وی در پایان با بیان اینکه برای آخرت و قیامت باید کارهای صالح و باقی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: به طور مثال دانشجویان دانشگاه می‌توانند برای دوست از دست رفته خود به جای خریدن گل، خرجی ۵ دانشجوی محتاج را بپذیرند یا چند کتاب برای شادی روح از دست رفته به کتابخانه هدیه کنند یا چند چادر برای خواهرانی که مشکل تهیه چادر دارند، بخرند و  این امور مخصوصاً از سوی صدا و سیما اطلاع رسانی شود تا این گونه کارها به صورت فرهنگ و سنت پسندیده در بین مردم رواج پیدا کند، بنابراین همواره کاری کنیم که خیر، ابقی و ماندگار باشد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات