۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۶۵۷۸
آیت الله مکارم شیرازی:

آثار و روایات امام هادی در جامعه ترویج شود/ برگزاری همایش برای ائمه کاری لازم است

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی بر ترویج آثار و روایات امام هادی(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش برای اهل بیت(ع) سبب می شود که نسل جوان امامان خود را فراموش نکنند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار مسؤولان برگزاری کنگره امام هادی(ع) با تقدیر از تصمیم برای برگزاری همایش امام علی النقی(ع)، گفت: برگزاری همایش برای ائمه به ویژه امامانی که کمتر درباره آنها صحبت شده کاری لازم است.

وی افزود: برگزاری این همایش ها سبب می شود که نسل جوان امامان خود را فراموش نکنند، متأسفانه چند سال قبل برخی به امام هادی(ع) اهانت کردند از این رو ما به سهم خود سعی کردیم که روایات حضرت را بیشتر شرح دهیم که ترویج بیشتری داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دیدن کلمات ائمه طاهرین(ع) برای تجلیل از آن ها اثر مهمی دارد، اظهار داشت: تأمل در کلام ائمه طاهرین(ع) و امام هادی(ع) نشان می دهد که حضرت در چه مقامی از علم، آگاهی و برنامه های سازنده قرار داشتند.

وی ادامه داد: آثار و روایات امام هادی(ع) باید در جامعه ترویج داده شود، باید سعی کرد که نتیجه همایش را به چند زبان منتشر کرد تا برای همگان در دنیا مورد استفاده باشد و مردم از گوهر کلام امام هادی(ع) بهره مند شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امام هادی(ع) بسیار مظلوم است، ابراز داشت: از مظلومیت حضرت این است که نسل جوان به خوبی با ایشان آشنا نیستند و درباره امام هادی(ع) نمی دانند و کار به جایی رسید که ملعونی نسبت به امام هادی(ع) جسارت کرده بود اما این افراد به جایی نخواهند رسید./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات