۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۶۶۹۳
حجت الاسلام ذوالنوری:

مشکلات قم با اعتبارات عادی دولت حل نخواهد شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عدم توجه ویژه دولت به قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و پایتخت مذهبی کشور انتقاد کرد.
حجت الاسلام ذوالنوری

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات اخیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره نگاه ویژه دولت به شهر مقدس قم، اظهار داشت: متأسفانه چنین نگاهی از سوی دولتمردان نسبت به شهر مقدس قم وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آنچه در لایحه بودجه قم وجود دارد، این شهر مقدس را مثل استان های دیگر و حتی گاهی پایین تر می بینند، ابراز داشت: استان قم شهرهای متعدد ندارد و در حقیقت شهری است که به عنوان استان شناخته شده و به خاطر نداشتن شهرهای متعدد که در شاخص های بودجه ریزی می تواند کمک کننده باشد، بودجه چندانی ندارد.

وی ادامه داد: برخی از استان های کشور به دلیل حضور دولتمردان از آن استان، بودجه های بالایی دارند در حالی که چنین نگاهی نسبت به شهر مقدس قم وجود ندارد؛ از طرف دیگر برخی استان ها از عنایت خاصی خارج از بحث لایحه بودجه برخوردار هستند.

حجت الاسلام ذوالنوری با تأکید بر این که قم پایتخت انقلاب اسلامی است، گفت: طلاب و مبلغان از حدود 100 کشور دنیا در شهر مقدس قم در حال تحصیل هستند که هر کدام از این طلاب بعد از تحصیل، به عنوان سفرای ایران در کشورهای خود هستند؛ این مبلغان بین المللی یک پشتوانه مردمی بوده و حمایت مردم دنیا را  برای کشورمان دارند.

وی با اشاره به این که مراجع عظام تقلید و مرکز حوزه علمیه کشور در قم حضور دارند، افزود: همچنین قم محور و شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است؛ استان قم در بخش بهداشت و درمان به توجه ویژه نیاز دارد چرا که عبور و مرور بسیار زیادی از جاده های قم انجام می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه خدمات بهداشتی و درمانی قم فقط برای شهروندان این شهر مقدس نیست، ظرفیت بیمارستانی و اورژانس قم باید تقویت شود؛ در واقع قم پذیرای مصدومین حوادث زیادی است و در این زمینه از بودجه مردم قم کم می گذارند تا بودجه این خدمات تأمین شود.

وی با بیان این که وظیفه دولت است که قم را تأمین کند، تصریح کرد: اگر قم تقویت شود، بسیاری از استان های دیگر نیز بهره مند خواهند شد؛ در قم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را داریم که می تواند افزون بر حل بخشی از مشکلات اشتغال قم، به دیگر استان های همسایه نیز سرویس بدهد.

حجت الاسلام ذوالنور به ساوه، قزوین، اصفهان و تهران اشاره کرد و ادامه داد: از میان این مناطق، شهر مقدس قم برای منطقه ویژه اقتصادی و با مطالعه انتخاب شد تا بتواند برای استان درآمد داشته باشد؛ اما این درآمد زمانی نتیجه خواهد داد که دولت آنها را ویژه ببیند.

وی با تأکید بر این که قم مهد علم و استانی علم خیز است، بیان داشت: ابعاد علمی شهر مقدس قم جای تقویت دارد؛ همچنین قم می تواند محور توریسم مذهبی باشد و باید برای رسیدن به این جایگاه، زیرساخت های توریسم مذهبی ایجاد شود که با اعتبارات عادی دولت مشکلی از قم حل نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به فرودگاه قم و حمایت دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: فرودگاه در رونق اقتصادی می تواند مؤثر باشد؛ فرودگاه قم مدتی با مشکل رو به رو بود که خوشبختانه در روزهای گذشته نمایندگان مجلس و استاندار قم با حضور در جلسات متعدد، تصمیماتی اتخاذ کردند و امیدواریم با نگاه ویژه به فرودگاه قم، هرچه زودتر مشکلات آن حل شود.

وی با عنوان این مطلب که ما به دنبال آن هستیم تا دولت را مجاب کنیم که هزینه بیشتری برای قم در نظر بگیرد، اظهار داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر مراجع عظام تقلید نسبت به رشد علمی، فرهنگی، توریسم، مذهبی، اشتغال و اقتصاد قم دغدغه مند هستند و مرتب توصیه و سفارش دارند و بر این نکات تأکید می کنند؛ ما نیز به عنوان نمایندگان مردم قم در مجلس این مطالبات را پیگیری می کنیم و امیدواریم که برای دولت هم در این زمینه ایجاد انگیزه شود./840/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات