۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۴۴۴۶
امام جمعه موقت بیرجند:

تاثیرات افزایش ۵۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی در جامعه بیش از یک درصد است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید دولت طوری تدبیر کند که هم سرمایه ملی هدر نرود و هم به طبقات پایین فشار نیاید، گفت: پایگاه ریاست جمهوری می‌گوید تاثیر افزایش سوخت در زندگی مردم یک درصد است اما تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد تاثیرات افزایش ۵۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی بیش از یک درصد است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌ های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: زندگی انسان دارای سه مرحله عالم دنیا، عالم برزخ و عالم آخرت است.

وی با بیان اینکه انسان در تمام این مراحل با بلایا و گرفتاری‌ ها مواجه است، گفت: انسان‌ ها در دنیا ضعیف و آسیب‌ پذیر هستند و بر اساس فطرت و آموزه‌ های قرآنی و اهل بیت(ع) باید به دنبال عافیت باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در  صورت داشتن عافیت خود را از بلایای دنیا و آخرت و برزخ محفوظ نگه می‌ داریم، افزود: گاهی مواقع به علت بلایا و گرفتاری‌ های دنیا، انسان ایمان و آخرت خود را از دست می‌ دهد از این رو نباید بلایای دنیا را دست کم گرفت.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: در این دنیا باید علم و عقل را به کار گرفت و از تجربه ها استفاده شود و اسباب بلایا را از خود دور و اسباب عافیت را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: انسان ها باید تقوای شرعی را رعایت کنند، تقوای الهی بسیاری از بلایای دنیا، برزخ و آخرت را از انسان دور می کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه طاقت و بندگی خدا موجب عافیت و گناه و معصیت موجب ایجاد بلایا می شود، خاطرنشان کرد: گناه سبب ذلت و عذاب در دنیا و آخرت است.

زلزله‌ زدگان کرمانشاه نیازمند پناهگاه دائمی هستند

حجت الاسلام مختاری با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، اظهار کرد: با تلاش سپاه، ارتش، دولت و مردم برای زلزله زدگان کرمانشاه پناهگاه موقتی فراهم شده اما این کافی نیست و با توجه به زمستان سرد در غرب کشور باید پناهگاه دائمی و مناسب برای زلزله زدگان ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به زلزله های اخیر در کشور لازم است مسؤولان توجه بیشتری داشته باشند و نباید دعواهای سیاسی آن ها را از این موضوعات مهم غافل کند و در آینده دود این دعواهای سیاسی به چشم مردم می رود.

امام جمعه موفت بیرجند به پنجم دی ماه روز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی اشاره کرد و گفت: بعد از چند هواپیماربایی در کشور و به دستور امام راحل سپاه حفاظت هواپیمایی تشکیل شد و امروز شاهد امنیت بسیاری خوبی در ناوگان هوایی هستیم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام راحل، افزود: نهضت سوادآموزی یک کار پیامبرگونه است، باید بی سوادی در کشور به صفر برسد.

مسیحیان در برابر ظلم و ستم استکبار ایستادگی کنند

وی با بیان اینکه چهارم دی ماه ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) است، عنوان کرد: برادران مسیحی مانند مسلمانان باید در مقابل ظلم و ستم استکبار ایستادگی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: نباید نسبت به ظلم سران ضد مسیح در آمریکا و یهودیان و جنایت های آن ها در فلسطین، ویران شدن شهرها و بمباران یمن و کشتار زنان و مردان سکوت شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مسیحیان باید از مراجع و روحانیت و رهبر نظام اسلامی یاد بگیرند و بر علیه هر ظلم و ستم فریاد سر دهند، گفت: چرا باید جامعه مسیحیت سکوت کنند؟ چرا باید در مقابل کسانی که ادعای مسیحیت دارند سکوت شود؟

افزایش ۵۰ درصدی قیمت حامل‌ های انرژی سبب نگرانی مردم در جامعه شده است

وی به مطرح شدن بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: خبرهای ناخوشی که از مجلس و دولت به گوش می  رسد طبقات متوسط به پایین کشور را نگران کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: افزایش 50 درصدی قیمت حامل های انرژی بسیاری از مردم را در جامعه نگران کرده و این افزایش قیمت ها در زندگی آن ها تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه بنزین و نفت سرمایه های کشور است، بیان کرد: برای عده ای در کشور بنزین با لیتر یک هزار تومان زیاد است اما این رقم برای برخی پولی نیست.

وی اظهار کرد: این افزایش 50 درصدی سوخت و حامل های انرژی در زندگی مردم تاثیر دارد و طبقات پایین جامعه را تحت فشار قرار می دهد، دولت منتخب مردم است و باید به فکر اقشار ضعیف جامعه نیز باشد.

تاثیرات افزایش 50 درصدی قیمت حامل‌ های انرژی در جامعه بیش از یک درصد است

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید دولت طوری تدبیر کند که هم سرمایه ملی هدر نرود و هم به طبقات پایین فشار نیاید، یادآور شد: پایگاه ریاست جمهوری می گوید تاثیر افزایش سوخت در زندگی مردم یک درصد است اما تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد تاثیرات افزایش 50 درصدی قیمت حامل‌ های انرژی بیش از یک درصد است.

حجت الاسلام مختاری افزود: این افزایش قیمت ها تنها به 500 تومان گرانی سوخت ختم نمی شود و به طور قطع افزایش قیمت سوخت در زندگی مردم تاثیر دارد و تورم نیز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به حذف یارانه 30 میلیون نفر، گفت: تمام این 30 میلیون نفر حقوق های میلیونی ندارند و بسیاری از این افراد در طبقات متوسط به پایین قرار دارند.

یارانه ۳۰ میلیون نفر در کشور صرف حقوق‌ های نجومی نشود

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: درآمد حامل های انرژِی و پول یارانه 30 میلیون نفر باید در تولید و اشتغال استفاده شود اما ترس ما از این است که مبادا حذف یارانه 30 میلیون نفر سبب افزایش حقوق های نجومی، سفرهای غیرضروری داخل و خارج، همایش و سمینارهای بی حاصل و هزینه های نامتعارف مدیران شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مردم رنجی را تحمل می کنند که در آن گنج باشد و سبب پیشرفت کشور شود، اضافه کرد: باید برنامه و تصمیماتی که مسؤولان منتخب مردم می گیرند از پختگی و کارشناسی لازم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه عدم کارشناسی و پختگی لازم در تصمیمات سبب بدبینی مردم به نظام می شود، افزود: دشمنان پیوسته درصدد ناکارآمد جلوه داد نظام اسلامی هستند لذا مجلس و دولت توجه کنند اینگونه اقدامات و تصمیمات نسنجیده و مصوبات موجب بدبینی مردم نشود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم باید مسؤولانی را در نظام اسلامی انتخاب کنند که بتوانند قانون اساسی را به درستی در کشور پیاده کنند و مسؤولان نیز به انتخاب مردم خیانت نکنند.

نباید ضعف عملکرد مسؤولان به پای نظام اسلامی نوشته شود

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نباید ضعف عملکرد مسؤولان به پای نظام اسلامی نوشته شود، تصریح کرد: عیب و مشکل در اسلام، نظام و قانون اساسی نیست بلکه عیب در انتخاب ها و مسؤولان است.

وی ادامه داد: ملت ایران بیش از یک هزار سال پای اسلام ایستادند و هزینه های بسیاری داده شد اما نباید عملکرد برخی از افراد که ما آن ها را انتخاب کرده ایم پای نظام گذاشته شود بلکه باید در این موارد و صحنه ها تجدیدنظر شود و با چشم باز کسانی را انتخاب کنیم که به فکر جیب های پر برخی از آقایان نیستند و به طبقات پایین جامعه فکر می کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت و مجلس باید بدانند هر اقدامی که موجب بدبینی مردم به نظام شود خیانت به خون شهدا است و باید از آن پرهیز شود./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات